loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 210 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

یکی از بحرانی ترین بخش های تهیه نقشه و برنامه هر کسب و کاری تحلیل و ارزیابی بازار است. این بدان معناست که قبل از تهیه برنامه کاری باید یک ارزیابی صحیح و اصولی از بازار انجام دهید. باید بدانید چه نوع اطلاعاتی درباره مشتریان احتمالی نیاز دارید.

هر برنامه کسب و کاری شامل ارزیابی هایی از بازار است. این یکی از اولین و مهمترین دلایل برای ساختن یک نقشه و برنامه کاری است. فرقی نمی کند که می خواهید یک کسب و کار جدید بنیان نهید یا کسب و کار موجود را بهینه سازی نمایید، باید ارزیابی خود از بازار را حداقل سالی یکبار تازه سازی نمایید و در آن بازنگری های لازم را انجام دهید. بازار تغییر می کند و همه کسب و کار ها نیاز دارند که به تغییرات بازار توجه داشته باشند.

بازاری که به آن نیاز دارید بازار احتمالی شماست و بازار واقعی که به شما خدمات بدهد نیست و این همان چیزی که مشتریان شما را محدود می کند. بازار هدف شما بسیار  وسیع تر از مشتریانی است که اکنون دارید. بلکه بازاری است که در آینده احتمالاً به آن دست پیدا خواهید کرد و ما در برنامه کاری سعی می کنیم علاوه بر نگه داشتن مشتریان فعلی روی این بخش از بازار هم کار کنیم.

به عنوان مثال، بازار یک سینمای محلی در شهر شما فقط شامل افرادی که به سینما می روند نیست بلکه شامل هر کسی که در آن شهر و نزدیکی ها زندگی می کند یا به آنجا سفر می کند می شود. و بازار یک شرکت ساختمانی شامل تمام خانه ها و مراکز تجاری در فاصله ای منطقی از آن شرکت است. بازار یک وب سایت که تعداد زیادی کتاب الکترونیک قابل دانلود کردن دارد شامل هر کسی است که به اینترنت متصل است. بازار کامپیوتر های شخصی شامل مصارف خانگی، اداری، مدارس، سازمان های دولتی و ... می شود.

هدف شما دست یابی به این بازار است این هدف برنامه کاری شماست و هر برنامه کاری با برنامه کسب و کار دیگر متفاوت است. بنابراین شما تا جاییکه می توانید باید درباره بازار هدف خود اطلاعات جمع کنید.

 

جمع آوری اطلاعات

منابع اطلاعاتی که به شما کمک میکند بازار هدف خود را ارزیابی نمایید برای هر برنامه کسب و کاری متفاوت از دیگری است. به عنوان مثال ممکن است شما احتیاج به اطلاعات محلی داشته باشید که می توانید آنرا از اتاق بازرگانی محلی خود دریافت نمایید. یا می توانید از آمار موجود در اینترنت در رابطه با کسب و کار خود استفاده کنید مثلاً می توانید به وب سایت اداره آمار مراجعه نمایید و قسمتی از اطلاعات خود را بدست آورید.

البته همه اطلاعات مورد نیاز شما در معرض دید عمومی قرار ندارند و ممکن است مجبور شوید به روش های علمی تاخمین بزنید. بیشتر مواقع باید از منابع مختلف برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. من حتی تحقیقات جالبی دیده ام که از روی دفترچه تلفن، کاتالوگ ها، مقالات آماری، اطلاعات مربوط به املاک و مستقلات و نقشه های تراکمی برای یک کسب و کار انجام شده است.

 

تکه تکه کنید.

همیشه سعی کنید بازار خود را به بخش های مفیدی تقسیم نمایید. من برای سالها در یک شرکت سازنده کامپیوتر کار می کردم این شرکت بازار هدف خود را به بخش هایی چون خانگی، دفتری، سازمان های بزرگ، آموزشگاه ها و دولتی تقسیم کرده بودند. تقسیم بازار به شرکت ما کمک می کرد روی هر بازار با توجه به نیاز آن خدمات بهتری ارائه دهیم، سیاست قیمت گذاری درستی انتخاب نماییم، تبلیغات هدفمند انجام دهیم و روند تصمیم گیری شرکت را با توجه به نیاز مشتری تعیین نماییم.

تقسیم بازار به بخش های درست کمک می کند مشتری های مشخصی را با خواسته های مشخص شناسایی نمایید و هدف گیری کنید. خانواده ها ممکن است کمک فوری و خدمات مستمر و قابل اعتماد نیاز داشته باشند در حالیکه دانشجویان ممکن است به خدمات شبانه نیاز داشته باشند. افراد متاهل روزنامه می خوانند ولی دانش آموزان به پوستر ها توجه می کنند و در کتاب فروشی ها قدم می زنند. شناخت بخش های مختلف بازار به شما کمک می کند هنگام ارائه کالا و خدمات به مشتریان تصمیم های زیرکانه بگیرید و کمترین نتیجه آن یک ارتباط موثر و مفید بین شما و مشتری است.

 

حجم بازار و سرعت رشد آن

شما مجبورید بازار خود را اندازه بگیرید و مشخص کنید. به عنوان مثال اگر مالکان خانه های محلی بازار هدف شما هستند، شما باید بتوانید آنها را بشمارید. باید بدانید در بازار هدف شما 500 نفر وجود دارد یا 200000 نفر یا 2 میلیون نفر و همینطور باید بتوانید تعیین کنید چه حجمی از این بازار سهم شما است.

وقتی صحبت از رشد بازار می شود و چیزی که باید به آن فکر کنید درصد تغییرات بازار در آینده است به عبارت دیگر باید توانایی های پیش بینی بازار را در خود تقویت کنید. آیا تعداد افرادی که در حال صاحب خانه شدن هستند در اطراف شما در حال افزایش است؟ این تعداد چقدر است؟ در سال چند نفر از کارگران بازنشسته می شوند و در آینده این تعداد چقدر خواهد بود؟ چند نفر در اطراف شما در رستوران غذا می خورند و این رفتار در آینده چقدر تغییر می کند؟ پیش بینی بازار با شمارش خرید های احتمالی در هر بخش بازار شروع می شود. سپس می توانید روی درصد تغییرات در سه تا پنج سال آینده پیش بینی بازار را انجام دهید.

 

روند بازار

شما باید بدانید در بازارتان چه می گذرد. آیا تا به حال به نمودار ها و الگوهای بازار توجه کرده اید و اگر این کار را کرده اید تاثیر آن در عملکرد شما چه بوده است؟ به عنوان مثال اگر فروشنده اتومبیل هستید باید بدانید که مردم برای خرید اتومبیل به قیمت بنزین توجه می کنند یا محیط زیست؟! یا اگر در کار فروش تلوزیون فعالیت می کنید اگر قیمت دی وی دی افزایش یابد در بازار شما چه تاثیری دارد؟ سوالاتی که برای هر کسب و کاری مطرح می کنید متفاوت است از دیگری است و این ها فقط مثال هستند. آنچه مهم است آگهی شما در حین تهیه برنامه و نقشه برای کسب و کار است.باید  از وضعیت بازار در حال حاضر و در آینده و رفتار بازار با تغییر شرایط آگاهی داشته باشید.

M:A بازدید : 233 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

حرفه ای ها مدیران و کارآفرینان معمولاً باید برنامه های پیچیده ای را اجرا کنند، تیم های مختلف که وظایف کاملا متفاوتی دارند رهبری کنند، و به اهداف بلند پروازانه ای دست یابند، و با تعهد زیاد سازمان را به سمت موفقیت رهبری نمایند. این افراد معمولا آنقدر درگیر شغل خود هستند که گاه احساس می کنند در زندگی فردی و خانوادگی خود فرد موفقی نیستند.

چرا این گونه است؟ دلیل این امر افزایش روز افزون سرعت کار نیست. افراد باهوش مانند شما می خواهند بهترین کار را انجام دهند. آنها به خود و تونایی های خود متکی هستند و با اعتماد به نفس بالا می خواهند به اهداف بزرگ دستیابند. حتی وقتی که هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد خود را وادار می کنند برای رسیدن به آن تلاش کنند. بنابراین سعی می کنند کار های بیشتر و بیشتر و با سرعت بالاتری انجام دهند.

در نتیجه ناگهان خود را می یابند که با سرعت زیاد در حال حرکت هستند. مسابقه ای که مرتب و با سرعت زیاد برای رسیدن به خط پایان بعدی ادامه دارد و تمام تمرکز آنها را به خود معطوف می نماید و انرژی انها را تخلیه می نماید. این تلاش مداوم و بی وقفه سبب می شود که دستاورد ها و موفقیت ها نادیده و کمرنگ به نظر برسند.

و در نهایت باعث می شود این افراد که بسیار پر مشغله هستند خود را فردی موثر و کارا ندانند. آنها یکی از بیماری های دنیای مدرن را تحمل می کنند که من به آن فراموشی دستاوردها می گویم و فردی که دچار این سندروم می شود دستاورد ها و موفقیت های خود را نادیده می گیرد.

آیا شما دچار این بیماری شده اید؟ آنقدر روی بدست آوردن رویا ها تمرکز کرده اید که اکنون نمی توانید آنچه را بدست آورده اید به خاطر بیاورید. اگر چه ممکن است در اولویت های خود پیشرفت های مهم و اساسی داشته اید ولی فقط توجه خود را به آنچه باید انجام دهید و هنوز انجام نداده اید معطوف کرده اید.

اگر این حالت ها برای شما آشنا به نظر می رسند و فکر می کنید دچار سندروم فراموشی دستاورد ها شده اید ممکن است بخواهید در زندگی و کار خود کمی تعادل برقرار کنید.

 

3 تمرین ساده و بسیار موثر وجود دارد که با انجام روزانه آنها نتایج شگفت انگیزی بدست خواهید آورد.

1-  روز خود را با برنامه ریزی آغاز کنید

 15 دقیقه اول روز را با برنامه ریزی و اولویت بندی آغاز کنید. 45 دقیقه بعدی را برای بالاترین اولویت خود استفاده کنید. بالاترین اولویت همیشه بیشترین و بهترین بازدهی ممکن را نسبت به انرژی و زمانی که صرف آن می کنید خواهد داشت. توجه کنید که در یک ساعت اول کار خود چقدر کار انجام داده اید زمانیکه احتمالا صرف چک کردن ایمیل ور رفتن با محتویات میز لم دادن چک کردن تلفن های از دست رفته و... می شد حالا برای با ارزش ترین کار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

2- تمرین مدیریت انرزی: هر 90 دقیقه به مغز خود 2 الی 3 دقیقه استراحت بدهید.

 این به مغز شما فرصت می دهد تا پس از یک فشار بالا در مدار طبیعی خود قرار گیرد و خود را برای یک دوره کاری پرمشغله آماده کند. کمی قدم بزنید. بروید بیرون و کمی هوای تازه به ریه های خود هدیه کنید، یا از پنجره به اطراف و آسمان نگاه کنید تا مغز خود را از همه چیز خالی کنید.

 

3- مرور روزانه

 پس از پایان یک روز کاری 5 دقیقه به خود فرصت دهید و ببینید چه کار هایی انجام داده اید. کار هایی را که انجام داده اید مرور کنید و آنها را لیست کنید آنگاه به لذتی که در شما ایجاد می کند توجه نمایید. در لیست خود به هر اولویتی که به خوبی انجام شده است یک امتیاز بدهید و در مقابل آن بنویسید یک برد کوچک یا می توانید بنویسید یک منفعت بزرگ. در ادامه کارهایی را که نتیجه خوبی برای شما به همراه داشته اند و کار هایی را که می توانستند بهتر انجام شوند را مشخص نمایید. در این لیست دقت کنید ببینید چگونه می توانید از کاری که انجام می دهید بیشترین بهره را ببرید. انگاه از برد های کوچک خود لذت ببرید و شاد باشید که در آینده می توانید این برد ها را به شیوه ای موثر تر ادامه دهید. این برد های کوچک می توانند به بردی بزرگ منتهی شوند. به خود یک نمره بیست برای کار هایی که به خوبی انجام داده اید بدهید. حال زمانی است که می خواهید با کوله باری از شادی و احساس رضایت وارد محیط خانواده شوید آیا نمی خواهید خانواده را در آن شریک نمایید. می توانید از آنها هم بخواهید برای خود چنین لیستی تهیه نمایند. شاید فکر کنید این کار ها احمقانه به نظر می رسند ولی آن را به عنوان یک سرگرمی که زمان زیادی هم از شما نمی گیرد امتحان نمایید. و ببینید که توجه ویژه به راهی که به موفقیت منتهی شده است چه احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد خواهد کرد.

و اگر به خود فرصت دهید این تمرین روزانه شما را از گیر افتادن در مه فراموشی دستاورد ها نجات می دهد. توجه کنید که احساس رضایت شما اکنون چقدر متفاوت است چقدر احساس توانایی، اعتماد به نفس و میل به پیشرفت در شما تقویت شده است.

M:A بازدید : 217 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

6 نکته برای شروع یک کسب و کار با دانش کم صنعتی و فوت و فن آن

تیموتی اریکسون به راحتی می تواند کل دانش خود و شریکش را قبل از راه اندازی شرکت اجاره دوچرخه درباره آن برای شما بیان کند آنها دو سال پیش این کار را شروع کردند و اطلاعات زیادی در این باره نداشتند.

اریکسون مدیر ارشد و بنیان گذار شرکت CityRyde می گوید: « ما از هیچ شروع کردیم » او ادامه می دهد ما دو سال اول کار را صرف این کردیم تا در صنعتی که برای ما جدید بود خبره شویم

اریکسون که قبل از پایه گذاری شرکت CityRyde  در فناوری اطلاعات و کسب و کار تجربیاتی داشت، یکی از هزاران کارآفرینانی است که یک کسب و کار را با دانش تخصصی ضعیف و دانش کارافرینی بالا یا دانش کارآفرینی ضعیف و دانش تخصصی بالا راه اندازی نموده است.

متخصصین امر می گویند هر دو گروه می توانند موفق باشند به شرطی که نکات زیر را رعایت کنند.

 

1- خود را به نیاز بازار متعهد نمایید نه به یک تخیل بی پایه و اساس

درک پدرسون درباره نرم افزاری که رکورد فروش را شکست می گوید این نرم افزار به درخواست مادر شریکش که متخصص آسیب شناسی است برای حل مشکلی حرفه ای ساخته شد. پدرسون ادامه می دهد تمرکز بر روی یک مشکل خاص سبب شد که کمپانی به موفقیت دست یابد.

مارک لاچیاوو رئیس اجرایی مرکز کارآفرینی دانشگاه درکسل می گوید: دانش بالای تخصصی و دانش ضعیف مدیریت یک مانع بزرگ برای موفقیت یک کسب و کار است.

متخصصین اغلب آنقدر به محصول تولیدی خود علاقه مند می شوند که نسبت به ضعف های کالا و بهینه سازی های لازم کور می شوند و به اندازه کافی برای انجام اصلاحات انعطاف پذیر نیستند تا بتوانند نیاز بازار را تامین کنند. لاچیاوو می گوید: این افراد باید باوری قوی داشته باشند که همیشه مشکلی وجود دارد که باید رفع شود و برای ارائه راه حل مناسب باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند.

 

2- صنعت خود را با درایت انتخاب نمایید.

لاچیاوو می گوید: کارآفرینان نباید فقط به هزینه ها توجه نمایند بلکه باید به دیگر موانع ورود خود به کسب وکار جدید هم توجه کنند و کسب و کار مناسب را انتخاب نمایند.

به عنوان مثال کسانیکه دانش و تجربه کافی در  کسب و کار ندارند ممکن است بخواهند در فضایی دور از دردسر های قوانین، استخدام نیروی کار و مشکلات اداری دیگر کسب و کار خود را اداره نمایند.

نمونه چنین کسب و کاری web2 است (نسل دوم وب سایت های اینترنتی که محیطی پویا و دوطرفه برای کاربر ایجاد می نمایند.) و احتیاج به دانش و تجربه بالای کسب و کار ندارد. بازار یابی مجازی در اجتماعات اینترنتی مانند توییتر از زحمات فراوان بازاریابی در دنیای واقعی می کاهد، و قالب آنلاین آن از فضاهای اداری و تجهیزات و نفرات زیاد برای پیشبرد اهداف می کاهد. و این همان فضایی است که به کمک آن بسیاری از کشور های نه چندان پیشرو در زمینه اقتصاد مشکل بیکاری را در مملکت خود حل کرده اند.

 

3- اعتبار خود را از خیابان ها جمع کنید.

به گفته لاچیاوو حتی وقتی که او در صنعت نرم افزار و فناوری های مربوطه یک حرفه ای شده بود و از کمپانی IBM جدا شده بود تا کسب وکار خود را در زمینه سیستم های صوتی و تصویری راه بیندازد " هیچ اعتباری نداشت"

"من در این صنعت جا نیفتاده بودم و این چیزی بود که من واقعا به آن نیاز داشتم." او اضافه می کند: "اگر هیچ کس در این صنعت نمی دانست که من که هستم و قبلا در زمینه کامپیوتر فعالیت می کردم و امروز آن کار را رها کرده ام تا کسب و کار جدیدی راه بیندازم هیچ کدام بر اعتبار من نمی افزود."

برای این منظور او شروع به فعالیت در بازار خرده فروشی کرد تا اطالاعات بیشتری در زمینه ریزه کاری ها و ظرافت های آن بدست بیاورد. و در عین حال ارتباطات خود را با فروشندگان، کل فروش ها، خرده فروش ها و شرکت های فعال در این زمینه گسترش دهد. او همه این کار ها را قبل از رسیدن به هدف بزرگ انجام داد.

اریکسون هم به طور مشابه به مدت دو سال وقت خود را صرف آموختن از شرکت های کرایه دوچرخه در سراسر جهان کرد تا بدین وسیله بهترین تمرین را برای گام نهادن در صنعتی جدید انجام داده باشد او در عین حال که  برای راه اندازی شرکت جدید کار های لازم را انجام می داد اطلاعات و گزارش های شرکت های رقیب را جمع آوری می کرد.

اریکسون می گوید: قبل از اینکه CityRyde  را راه بیندازیم در مورد این صنعت دانش بسیار کمی داشتیم. بنابراین بیرون رفتیم و اطلاعات را مستقیماً از فروشندگان بدست آوردیم تا بفهمیم برای موفقیت در این بازار رو به رشد به چه نیاز داریم.

 

4- به منابع رایگان بیشتر توجه کنید

پدرسن می گوید او صد ها ساعت وقت صرف مطالعه دست نوشته های در دسترس در زمینه صنعت خود کرده بود و بیش از صدها ساعت وقت صرف جستجو در اینترنت و مطالعه مطالب و ارتباط با دیگر کارآفرین ها کرده.

امروزه اجتماعات اینترنتی بسیار رشد کرده است و با کمترین هزینه می توانید در اینترنت دوستانی پیدا کنید که دارای تجربه قبلی در زمینه کار آینده شما هستند در تالار های گفتمان به بسیاری از پرسش های شما قبلاً پاسخ داده شده است.

اریکسون هم می گوید در اینترنت افراد زیادی هستند که بدون چشم داشتی تجربیات خود را به شما منتقل می کنند آنها از اینکه کسی رویای آنها را بدزدد آنرا تا آخر عمر در سینه حبس نمی کنند. من نصایح با ارزشی در این شبکه های اجتماعی یافتم و البته به آنها هم عمل کردم.

لاچیاوو هم می گوید دانشگاه ها هم می توانند منابع با ارزشی برای کارآفرینان تازه کار  باشند. می توانید با هزینه کمی در سمینار ها شرکت کنید و از کمک دانشجویان و اساتید ممتاز بهره مند شوید.

 

5- بدانید چه موقع به کمک خارجی نیاز دارید.

اوایل سال 2009 وقتی که ایوان سولیدا شرکت سرولوم را برای فروش آینه های دیجیتال دوچرخه بنیان نهاد برای اینکه از کاغذ بازی های اداری خلاص شود و بتواند پول بیشتری برای اجرای برنامه کاری خود پس انداز کند از منابع اینترنتی استفاده کرد.

سولیدا می گوید او هیچ هزینه ای برای استفاده از توان افراد متخصص پرداخت نکرد و فقط مبلغ کمی برای فروش آنلاین خرج کرد. سرولوم اکنون شرکت موفقی است ولی سرمایه گذاری زیادی هم می کند. او می گوید همان پولی هم که خرج کردم همه را هدر دادم.

سولیدا می گوید: من می دانم که این چیزی نیست که کارآفرین ها می خواهند بشنوند ولی بیشتر آنها بودجه کافی برای شروع کار ندارند به همین دلیل گاه بسیار سخت خرج می کنند و همین کار باعث شد که در نهایت هم پول و هم وقت خود را تلف کنم.

 

6- تجارب و مهارت های خود را استفاده کنید.

لاچیاوو می گوید  کارآفرینان هنگامی که در صنعتی ناشناخته گام می گذارند، مهمترین ابزارشان دانشی است که از تجربیات و حرفه قبلی بدست آورده اند. و همینطور نحوه بکار گیری آن بسیار مهم است.

او ادامه می دهد به عنوان مثال ورنون هیل زمانیکه بانک کامرس را افتتاح کرد نمی خواست قبول کند که بانکش در ساعاتی که مردم هنوز در خیابان ها هستند بسته باشد. بنابراین کاری کرد که این بانک زود تر از همه بانک ها شروع به کار می کرد و دیر تر از همه آنها آنرا تعطیل می کرد. لاچیاوو می گوید چون هیل قبلاً در کار فروشندگی بوده و رفتار مشتریان را می دانسته آنرا برای دنیای بانکداری ترجمه کرده است. بیشتر تجارب کسب و کار  در صنایع مختلف کاربرد دارند.

اریکسون می گوید وقتی که آنها می خواستند CityRyde را توسعه دهند از تجارب و دانش کسب و کار قبلی خود استفاده کردند تا دو نرم افزار برای اجاره دوچرخه تهیه کنند.

روز های اول به نظر می رسید که تجارب ما قابل انتقال به این صنعت نیست. اما وقتی که واقعا در مسیر عمل قرار گرفتیم به شکافی برخورد کردیم که گویا فقط دانش و تجربه ما می توانست آنرا پر کند.

M:A بازدید : 261 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

از سلسله مقالات هنر پول در آوردن

 

مردان جوان وقتی که دوره های آموزشی حرفه خود را می گذرانند یا وقتی که مدتی شاگردی می کنند تا در کار خود مهارت کافی بدست آورند به جای آنکه تلاش خود را بیشتر کنند تا پیشرفت بیشتری داشته باشند در بحرانی گیر می کنند که منجر به تنبلی و عقب ماندگی آنها می شود. آنها می گویند: « من کار خود را یاد گرفته ام، و دیگر نمی خواهم برای کسی کار کنم چه فایده ای دارد که کار کنم تجربه بیشتری بدست بیاورم ولی نتوانم خودم از آن بهره ای ببرم؟»

اگر از آنها بپرسی آیا سرمایه لازم را برای اینکار داری پاسخ خواهند داد نه ولی در حال پول جور کردن هستم. وقتی از آنها می پرسی چگونه می خواهیم پول بدست آوری؟ می گویند این محرمانه است ولی به شما می گویم من عمه ای دارم که هم پیر است هم پول دار احتمالاً چند وقت دیگر ارث زیادی به من می رسد ولی اگر این طور هم نشود بالاخره کسی پیدا می شود که چند هزار دلاری به من قرض دهد تا کار خود را شروع کنم و آنگاه کاسبی ام خواهد گرفت و زندگی خوبی خواهم داشت.

هیچ اشتباهی بزرگتر از این نیست که مرد جوانی فکر کند می تواند موفقیت خود را با پول قرضی شروع کند. چرا؟ جواب آن را در سخنان آقای آستور می توانید بیابید که گفته است: « هیچ کاری برای من سخت تر از بدست آوردن اولین هزار دلار نبود ولی بعد از آن بود که میلیون ها دلار را به را بدست می آوردم و ثروت و رفاهی افسانه ای بدست آوردم.» او ادامه می دهد: پول هیچ ارزشی ندارد مگر اینکه ارزش آن را به تجربه درک کنید. به یک پسر بچه بیست هزار دلار بدهید و کسب و کاری را برایش راه بیندازید بهترین شانس شما این است که او پس از یک سال کل آن پول را از دست بدهد این کار مانند بردن یک بلیط بخت آزمایی است پولی که ساده بدست می آید ساده هم از دست می رود. چون او ارزش آنرا نمی داند. هیچ چیز به اندازه سعی و تلاش ارزش ندارد، بدون خویشتنداری و صرفه جویی، صبر و پشتکار و با پولی که خود بدست نیاورده اید نمی توانید مطمئن باشید که موفق خواهید بود و آنقدر می اندوزید که قرض های خود را هم بپردازید. مردان جوان به جای آنکه به دنبال لنگه کفش مرده باشند باید باید دست به زانوی خود گرفته بلند شوند و کاری انجام دهند. هیچ کس بیچاره تر از کسی نیست که منتظر مرگ ثروتمندی باشد تا بدین ترتیب سرمایه بدست آورد. و هیچ کس خوشبخت تر از کسی نیست که روی پاهای خود ایستاده است و چشم به کمک دیگران ندارد ولی در عین حال چنین ثروتی هم نصیب او می شود. طبق آمار نه نفر از ده نفر از ثروتمندترین افراد جهان همه بچه های فقیری بوده اند که از همان ابتدا توانسته اند با خویشتنداری، صرفه جویی، سخت کوشی و عادات خوب این چنینی شروع کنند و به قله های موفقیت برسند. آنها به تدریج سرمایه خود را جمع کرده اند با پولی که خود جمع آوری کرده بودند سرمایه گذاری کرده اند و در نهایت بهترین راه را برای ساختن رفاه و ثروت پیموده اند. استفان جرارد کار خود را از زمانی که پسر بچه ای بیش نبود در یک کشتی به عنوان خدمتکار شروع کرد وی هنگام مرگ بیش از نه میلیون دلار ثروت داشت. ای. تی. استوارت یک پسر فقیر ایرلندی بود ولی اکنون سالیانه فقط نیم میلیون دلار مالیات بر درآمد می پردازد. جان جاکوب آستور یک بچه کشاورز بود و هنگام مرگ ارزش دارایی او را بیست میلیون دلار تخمن می زدند. کورنلیوس واندربیلت کار خود را با پارو زدن از جزیره استاتن تا نیویورک آغاز کرد و بعد ها یک کشتی بخار به ارزش یک میلیون دلار به دولت وقت پیشکش کرد. و هنگام مرگ ارزش دارایی او را پنجاه میلیون دلار تاخمین می زدند. «برای آموختن هیچ راه همواری وجود ندارد»  شاید این ضرب المثل معادل این است که بگوییم «هیچ راه همواری برای بدست آوردن رفاه وجود ندارد». اما من فکر می کنم برای هر دو راهی هموار وجود دارد. راه آموختن راهی هموار است راهی که دانشجویان در این راه به رشد فکری می رسند و هر روز به ارزش دانسته های خود می افزاید هر چه بیشتر در این راه پیش می روید بیشتر لذت می برید چون می توانید مشکلات پیچیده تری را حل نمایید چون قدرت فکری شما بیشتر شده است این گونه است که انسان توانایی شمارش ستارگان را پیدا می کند می تواند هر اتم را در این دنیای پهناور تحلیل نماید آسمان ها را بشمارد این راه نیست این یک بزرگ راه واقعی است و تنها راهی است که به رفتنش می ارزد.

بنابراین برای بدست آوردن رفاه باید بدون سر و صدا قواعد کار و حرفه خود را مطالعه نمایید و مهم تر از همه درباره مردم اطلاعات بیشتری بدست آورید چون با آنها سر وکار خواهید داشت. هینطور که دانش و مهارت خود را افزایش می دهید تجربه شما هم افزایش خواهد یافت و بیشتر و بیشتر می فهمید آن قوانینی را در می یابید که به شما می گوید چرا آن پسر فقیر ثروتمند و آن پسر ثروتمند هنگام مرگ بدهکار بود.

کسی که از ابتدا همه چیز داشته است بهترین خودرو بهترین مدارس بهترین رستوران ها و... در اختیارش بودند احتیاجی نبوده در صف اتوبوس بایستد برای خواندن کتابی آنرا به امانت بگیرد لازم نبوده برای سیر کردن شکم خود فروشندگی کند  و... او همه چیز را حاضر و آماده داشته است چنین افرادی که پول بی زحمت در دستشان بوده است برای از دست دادن آن شانس زیادی دارند چون آنها مقدار زیادی عادت های بد دارند این عادت ها سلامت، شخصیت و دارایی آنها را همواره تحدید می کند. آنها می خواهند زود پول دار شوند ولی در دنیای واقعی کسب و کار اگر کار خود را خوب بلد باشی هیچ ضمانتی برای زود پول دار شدن وجود ندارد. چه برسد به اینکه بخواهی هنگام شروع کسب و کار موفقیت را لمس کنید. و اینجاست که خویشتنداری و صرفه جویی به کمک کسانی می آید که سختی ها را تحمل کرده اند و اکنون می توانند در برابر سختی ها تاب بیاورند و منتظر دریای نعمت پروردگار بنشینند. آنها می دانند که در کار خود به دیگران برتری دارند و اگر هنوز این برتری را کسب نکرده اند آنقدر می توانند تلاش کنند تا آنرا بدست آورند این تلاش  و پشتکار آنهاست که همه شک و تردید ها را از بین می برد. و این بهترین و قابل اعتماد ترین قیم و سرپرست آنهاست. آنها نیاز به ثروتمندی که پول قرض بدهد یا آنها را حمایت کنند ندارند و طبیعتاً این افراد ثروت و رفاه را جذب خواهند کرد.

تبلیغات

تعداد صفحات : 153

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 300
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 6,436
  • بازدید سال : 59,001
  • بازدید کلی : 729,957
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز