loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 220 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

استخدام کارمندان یکی از سخترین کار هایی است که یک مدیر باید انجام دهد. یکی از قابلیت های مدیران استخدام کارمندان مناسب است. کارمندانی که برجسته، ماهر، کارا و حرفه ای باشند. و از طرفی اگر در فرایند استخدام کارکنان زمان زیادی صرف کنید زمان کافی برای آموزش آنها نخواهید داشت. اگر شما هم مدیری هستید که احتمالا می خواهد کارمندان جدیدی استخدام کند توصیه می کنم این مقاله را بخوانید.

 

  • قبل از هر چیز مشخص کنید هر کس را برای چه کاری می خواهید استخدام کنید. به این ترتیب در ارزیابی های خود عملکرد صحیح تری خواهید داشت و نفرات را با توجه به وظایف آنها انتخاب خواهید کرد.

  • برای استخدام بهترین کارمندان باید به همه فرصت دهید تا در آزمون شما شرکت کنند بنابراین باید در روزنامه های محلی و اینترنت  آگهی استخدام خود را قرار دهید. در آگهی استخدامی مهارت ها و نیاز های شرکت خود را کاملاً مشخص نمایید. به یاد داشته باشید هر چه افراد بیشتری شانس شرکت در رقابت را داشته باشند شانس بیشتری برای پیدا کردن افراد نخبه خواهید داشت.

  • برای مصاحبه استخدامی از قبل پرسشنامه خود را آماده نمایید و در آنها درباره انگیزه، گذشته و آینده، موفقیت هایشان، مهارت هایشان، برنامه آینده ای که در ذهن دارند و اصول اخلاقی که به آن پایبند هستند پرس و جو کنید.

  • قبل از اینکه با افراد ملاقات نمایید آزمون های لازم را از آن ها بگیرید. این آزمون ها شامل مهارت های پایه هستند بنابراین از اتلاف وقت خود برای کسانیکه حتی مهارت های پایه و حیاتی را ندارند جلوگیری می نمایید. این یک صافی است که باید سوراخ های آن به اندازه کافی بزرگ باشد چون گاه افراد باهوش به راحتی بقیه را پشت سر می گذارند ولی شما احتیاج به کسانی دارید که علاوه بر هوش قابلیت های دیگری هم داشته باشند. بنابراین فقط اطلاعات حیاتی مورد نیاز کسب و کار باید در این آزمون مطرح شود آنهم بدون پیچیدگی زیاد چون ممکن است افراد سخت کوش، ماهر و مبتکری را که هوش متوسطی دارند از دست بدهید. و در عوض افرادی را استخدام کنید که فقط به حل کردن معادلات ریاضی و کتاب خواندن علاقه دارند. البته افراد باهوش برای هر کسب و کاری لازم هستند ولی قرار دادن آنها در هر جایگاهی اشتباه بزرگی است. که بسیاری از صاحبان کسب و کار مرتکب چنین اشتباهاتی می شوند.

  • پرسش هایی را که آماده کرده اید از آنها بپرسید و به پاسخ ها دقت کنید تا به شخصیت آنها پی ببرید. و در پایان مصاحبه درباره حقوق و مزایا با او به بحث و تبادل نظر بپردازید.

  • با صاحب کار قبلی کارمند خود تماس بگیرید و درباره قابلیت های او با جزئیات بپرسید. از او بپرسید چرا کار قبلی خود را ترک کرده است و آیا او حاضر است دوباره استخدامش کند. البته ممکن است جواب او درست نباشد ولی شما مدیری هستید که باید آدم شناس خوبی هم باشید.

  • در پایان نفراتی بیش از بقیه نظر شما را جلب خواهد کرد برای بهترین انتخاب مصاحبه دیگری با برترین ها ترتیب دهید از بین آنها کسانی را انتخاب کنید که در عین حال که مهارت بالایی دارند و با نیاز شما هم تطابق بیشتری دارند.

  • در پایان پس از اینکه انتخاب خود را انجام دادید این وظیفه شماست که او را با توجه به نیاز خود پرورش دهید و محیطی فراهم کنید که کارمندان مورد نظر شما در آن پرورش یابند. حال باید بهترین محیط کاری را فراهم کنید جایی که رویای کارمندان دیگر باشد تا در آینده بهترین ها را جذب کنید.

M:A بازدید : 291 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

از سلسله مقالات هنر پول در آوردن

خوش رفتاری و خوشرویی با مشتریان بهترین سرمایه ای است که تا کنون برای هر کسب و کاری خرج شده. اگر یک فروشگاه بزرگ در بهترین مکان همراه با شیک ترین ویترین و بهترین تبلیغات را داشته باشید ولی پرسنل شما رفتار خوبی با مشتری نداشته باشند همه هزینه های شما بی فایده است. در حقیقت هر قدر مردی مودب تر و مهربان تر باشد و بیشتر به دیگران احترام بگذارد بخت اقبال بیشتری به سمت خود جذب خواهد کرد. نیکی آبستن نیکی است. مردی که بیشترین کیفیت را با کمترین سود به مردم عرضه می کند ( بخاطر احترامی که از ته دل برای مشتری خود قائل است ) در بلند مدت سود بیشتری خواهد کرد. و این قانون طلایی به این صورت بدست می آید: « طوری به مشتری خدمت کن که اگر خودت به جای آن مشتری بودی دوست داشتی به تو خدمت کنند. » و اگر با مشتری خود این گونه برخورد کنید چند برابر شما به شما نیکی خواهد کرد نه تنها دفعه بعد نزد شما باز می گردد بلکه مشتریان بیشتری هم برای شما جذب خواهد کرد. مرد باهوشی که در حال معامله با مشتری خود است طوری با او رفتار می کند که مشتری انتظار آن را هم ندارد او اشتباه نکرده است چون بار دیگر او را خواهد دید. اما اگر رفتار مناسبی نداشته باشید بار دیگر مشتری خود را نخواهید دید چون مردم دوست ندارند پول بدهند و لگد هم بخورند!

چندی پیش یکی از کارمندان من پیشم آمد و گفت وقتی فلان مشتری از اتاق کنفرانس بیرون بیاید می خواهم یک گوشمالی درست و حسابی اش بدهم. پرسیدم چرا؟ در جواب گفت چون او به من توهین بدی کرد و مانند یک ولگرد با من رفتار کرد.

در پاسخ به او گفتم: به آن اهمیت نده. او با این رفتار تاوان کار خود را خواهد داد. شاید اکنون تو کوتاه بیایی ولی همه جا این طوری رفتار نمی کنند. تو نمی توانی با گوشمالی دادن او به او بفهمانی که فرد متشخصی هستی. من نمی توانم در برابر مشتری ها بازنده باشم. اگر رفتار بدی با این آدم داشته باشی او دیگر هیچگاه این دور و بر پیدایش نخواهد شد و بدون شک به دوستان و آشنایان خود هم این گونه القا خواهد کرد که با مراجعه به ما پول خود را حرام کرده اند و در این صورت ما بازنده واقعی هستیم نه او.

او دوباره اصرار داشت که چون به او اهانت شده باید پاسخ آن را بدهد.

باز در پاسخ گفتم: دقیقاً به همین دلیل باید کوتاه بیایی! اگر تو مشتری او بودی و به او پولی پرداخته بودی باید جواب توهین او را می دادی اما در این مورد او کسی است که پول داده است و مشتری توست یعنی ما از این راه گذران زندگی می کنیم و با همه جور اخلاقی برخورد داریم و هنر ما این است که با چنین افرادی بتوانیم کنار بیاییم البته با خوشرویی.

او با خنده ای زیر لب گفت بدون شک این سیاست درستی است ولی فکر نمی کنی برای چنین برخوردی باید حقوق مرا افزایش دهی چون می توانم کلی از مشتری هایت را فراری دهم.

M:A بازدید : 183 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

از سلسه مقالات هنر پول در آوردن

بعد از اینکه شغل و حرفه مناسب را انتخاب کردید باید با دقت و ریز بینی زیاد موقعیت و مکان مناسبی برای کسب و کار خود بیابید. فرض کنید کسی هستید که تبحر زیادی در مدیریت هتل و مهمانداری دارد می توانید در روز بیش از 500 میهمان داشته باشید و همه را راضی نگه دارید و کاری کنید که همه چیز تمیز و مرتب باشد. حال اگر هتلی که انتخاب کرده اید در روستایی کوچک واقع شده باشد که نه در مسیر گردشگران است نه به دریا نزدیک است نه راه آهنی و نه جاده مناسبی دارد چنین موقعیتی کار هتلداری شما را نابود خواهد کرد. بسیار مهم است که در جاییکه تقاضا برای کسب و کار شما وجود ندارد کار خود را اصلا آغاز نکنید. سالها پیش به یک سالن نمایش در لندن رفتم در آنجا فردی را دیدم که همه چیز حول هوش او می چرخید سبک نمایش خاصی داشت و هنگام اجرای نمایش با حاضرین سخن می گفت و از آنها پرسش هایی هم می کرد گاه به عمد سخنانی به اشتباه می گفت تا عکس العمل ها را بر انگیزد او انسان با هوش  و توانایی بود ولی مردمی که به تماشای نمایش او می آمدند نمی توانستند پول زیادی به او بدهند و ثروتمندان لندنی هم علاقه ای به سبک نمایش او نداشتند.

بعد از پایان نمایش با او صحبت کردم و به او گفتم که تو توانایی هایی زیادی داری اما جای مناسبی را برای کار خودت انتخاب نکرده ای و او در پاسخ گفت بله حق با شماست گاهی احساس می کنم تمام استعداد هایم تلف شده است.

من به او گفتم تو می توانی به آمریکا بیایی آنجا سالن های نمایش بسیاری از تو استقبال خواهند کرد می توانی با من کار کنی من تو را برای دو سال استخدام می کنم بعد از آن اگر خواستی می توانی بدون نیاز به من برای خودت کار کنی.

او قبول کرد و با من به مدت دو سال در موزه ای که در نیویورک داشتم کار کرد سپس به نیو اورلئان رفت و در آنجا برای خودش نمایش های متنوع و توری راه انداخت و اکنون در رفاه زندگی می کند. فقط به این دلیل که کسب و کار مناسب را انتخاب کرد و آنگاه با انتخاب مکان مناسب پایه های کار خود را استحکام بخشید.

اما شما هم اگر هنوز با خود کلنجار می روید که بهتر است بیشتر پول خود را صرف مکان های گرانقیمت نکنید و محلی ارزان برای کار خود فراهم نمایید. من به شما با اطمینان می گویم که به خطا رفته اید بلکه باید سرمایه خود را جایی هزینه کنید که مشتری در دسترس است.

M:A بازدید : 377 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

افراد کار آفرین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از افراد عادی برجسته می نماید این خصوصیات است که سبب می شود آنها دید متفاوتی داشته باشند و با وجود همه ریسک ها و تردید ها حرکت کنند و گاه موفقیت های بزرگ که قبلا دست نیافتنی به نظر می رسید را لمس کنند. در این مقاله می خواهیم برخی از این صفات و البته مهمترین آنها را که بین کارافرینان موفق مشترک است را بیان کنیم. تا اگر شما هم به کارآفرینی علاقه مند هستید سعی کنید این صفات را در خود تقویت کنید.

 

صبر

کار آفرینی یعنی برای خود کار کردن و این بدان معناست که باید از خود مایه بگذارید و قدم در راه کسب تجربه بگذارید و احتمالاً اشتباهات و بدفهمی های زیادی درباره بازار و کار جدید  گریبان گیر شما خواهد شد که فقط با تجربه می توان بسیاری از آنها را دریافت. یعنی در ابتدای کار باید با هزینه کمتر و ریسک کمتر و البته درآمد کمتر و گاه از صفر شروع کرد یکی از ویژگی های یک کسب و کار جدید بازدهی دیر هنگام آنست پس نمی توانید بدون صبر و تحمل یک کار آفرین موفق باشید. باید زیاد زحمت بکشید و در عین حال بی پولی را تحمل کنید آنقدر صبور باشید تا از سختی ها بگذرید و با تجربه بیشتر بتوانید لذت رونق کسب و کار خود را بچشید. یک اصل درباره کسب ثروت وجود دارد وقتی در کار خود مداومت می کنید و با تلاش و صبر ادامه می دهید به مرحله ای  می رسید که درهای نعمت و ثروت را به روی خود خواهید گشود آنگاه  آنقدر پول بدست خواهید آورد که در گذشته خواب آنرا هم نمی دید. ولی اکثر افراد آنقدر صبر نمی کنند تا این مرحله را لمس کنند و از آن لذت ببرند. شاید فقط تا دو قدمی این در رفته اند و آنرا باز نکرده اند چون فکر می کرده اند لابد اینهم مانند درهای دیگر است فراموش نکنید تا در را باز نکنید نمی دانید پشت آن چیست! هر مانع یکی از این در هاست پس باید صبور باشید

 

خوش بینی

خوب این بدیهی است که وقتی سخن از احتمالات و خطر کردن پیش می آید با بدبینی نمی توان کاری از پیش برد. فرد کار آفرین می خواهد خطر کند قرار است سختی ها را پشت سر بگذارد سال ها زحمت بکشد سرمایه خود را به خطر بیندازد از فرصت های کوچکتر چشم پوشی کند از عمر خودش مایه بگذارد تا طعم خوش موفقیت را بچشد ولی در ابتدای راه و در کل این مسیر همیشه می تواند از آن کار دست بکشد حال با این توضیحات به نظر شما آیا با بدون خوش بینی می توان موفق بود فراموش نکنید افراد موفق و ثروتمند باهوش ترین افراد جامعه نیستند کاری را که آنها انجام داده اند بسیاری از افراد هم می توانسته اند انجام دهند ولی شاید بدبینی آنها مانع از حرکت آنها شده باشد. خوش بینی به ما کمک می کند در میان سختی ها و مشکلات با امید و اطمینان به جلو پیش برویم چون اگر خوش بین باشیم با سعی و تلاش همیشه راهی پیدا خواهیم کرد.

 

جاه طلبی

فرد کار آفرین باید به اندازه کافی جاه طلب باشد و بتواند در آینده خود را در اوج ببیند و به عبارت دیگر باید یک رویای بزرگ داشته باشد تا این رویا انگیزه ای باشد برای رشد هر چه بیشتر. شاید اگر به اندازه کافی جاه طلب نباشید اصلا شروع به حرکت نکنید تا چه برسد به اینکه برای ادامه را ه با مشکلات آن دست و پنجه نرم کنید و از حل مشکلات لذت ببرید چون یک قدم به هدف بزرگ خود نزدیکتر شده اید.

 

جسارت

فرد کار آفرین علاوه بر اینکه به اندازه کافی جاه طلب است، جسارت خطر کردن و خارج شدن از حصار امنی که در آن گیر کرده است را دارد البته این دیوار بیشتر در ذهن ما وجود دارد و بیرون آمدن از آن احتیاج به انگیزه و جسارت هر دو را دارد. این جسارت فقط برای خارج شدن از حصار امن لازم است پس از آن متوجه می شوید که آن ناحیه امنی که در ذهن خود ساخته بودید خیالاتی بیش نبوده است خواهید فهمید که امنیت واقعی از کارو تلاش، صداقت، افزایش مهارت ها و... بوجود خواهد آمد.

 

پر تلاش و سخت کوش

یک کار آفرین علاوه بر اینکه رویایی بزرگ دارد و فردی خوش بین است پر تلاش و سخت کوش هم هست چون لازمه موفقیت سخت کار کردن است اگر شما از جمله افرادی هستید که بیش از 10 ساعت در روز کار می کنند یکی از صفات مهم افراد موفق را دارید بدون تلاش یک هدف بزرگ فقط رویایی روی آب است کارآفرین ها باید بتوانند خود را در بازاری که رقابتی شدید بین غول ها در میان است مطرح کنند یا محصولی جدید وارد بازار کنند که اگر اکنون رقیب جدی ندارد در آینده ای نزدیک رقبای قدرتمند زیادی پیدا خواهد کرد آنها باید بتوانند در کمترین زمان بهترین کیفیت را ارائه دهند تا برای خود در بازار به عنوان یک تازه وارد جایی باز کنند و خود را به مشتریان بشناسانند و ثابت کنند. و این ممکن نیست مگر با کار و تلاش زیاد و جمع آوری نتایج و سپس بهینه سازی و این روند باید مرتب تکرار شود. در چنین شرایطی شما همیشه از رقبا جلوتر هستید و هر حرکتی که انجام می دهید تبدیل به الگویی برای آنها می شود.

 

آینده نگری

دوستی داشتم که با او به پیاده روی می رفتم در مسیر از جاهایی عبور می کردیم که خارزار بود ولی هیچوقت ندیدم در پای او خاری فرو رود یا بیاستد و کفش هایش را از خار و سنگریزه خالی کند ولی من همیشه در کفش هایم پر از خار و شنریزه بود وقتی خوب دقت کردم دیدم او به پاهای خود حتی نگاه هم نمی کند! وقتی بیشتر دقت کردم دیدم نگاه او به جلوتر بود و از خیلی جلوتر مسیر خود را انتخاب می کرد و بهترین مسیر را انتخاب می کرد. در کسب و کار هم چنین است فرد کار آفرین موفق درباره هدف و ایده خود تحقیق می کند شرایط بازار را می سنجد و آنگاه در جهت صحیح حرکت می کند. تا در خار و خاشاک آن گیر نیفتد یا حداقل کمتر زمین گیر شود. افراد کار آفرین افرادی هستند که شغل جدیدی را با موفقیت راه اندازی کرده اند و آنرا به جایی رسانده اند که هزینه زندگی خود و چند خانواده دیگر را تامین می کنند. و این امکان پذیر نیست مگر با پیش بینی هزینه ها، بازار، حداقل و حداکثر درآمد، مشکلات احتمالی، فرصت ها و.... پس سعی کنید آینده را ببینید تا فرصت ها را ببینید.

 

فعال و  کنشی

افراد یا واکنشی هستند یا کنشی افراد کار آفرین جزو دسته دوم هستند. آنها منتظر نمی شوند تا فرصت ها بدنبال آنها بیایند بلکه خود بدنبال ایجاد فرصت هستند و برای خود و دیگران فرصت های جدید خلق می کنند ولی افراد واکنشی منتظر هستند فرصت های جدید بدنبال انها بیایند و تازه وقتی این فرصت ها به آنها رو می کنند چون برای آن زحمتی نکشیده اند ارزشی هم برای فرصت های پیش آمده قائل نیستند. این افراد مدام از جامعه اطرافیان حتی پدر و مادر خود شکایت می کنند.  و در مقابل افراد کنشی بدنبال فرصت های جدید می گردند آنها به خود متکی هستند به دیگران کمک می کنند از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند و موفقیت را برای خود و دیگران به ارمغان می آورند.

اين افراد كار هاي پشت ميز نشيني و روزمرگي را دوست ندارند. افراد كار آفرين حس ماجراجويي قدرتمندي دارند و از مواجهه با كار هاي بزرگ لذت مي برند. آنها علاقه دارند در رقابت هاي مختلف شركت كنند.

 

علاقه مند به یاد گیری

کار آفرینان عطش شدیدی به یادگیری دارند آنها رازی بزرگ را دریافته اند و آن قدرت مطالعه و دانش است یک کارآفرین پیشرو همیشه از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را می کند تا آزمایشات انجام شده را دوباره تکرار نکند و بتواند از کوتاهترین راه مسیر موفقیت را طی کند.

 

نگرش متفاوت

كارآفرينان كساني هستند كه سعي مي كنند كار ها را به شيوه اي متفاوت امتحان كنند حتي گاه اين موضوع را در نحوه لباس پوشيدن آنها متوجه مي شويد. اين همان صفتي است كه نه تنها براي شروع يك كار جديد لازم و مفيد است بلكه اگر چنين شخصي مدير يك سازمان باشد اين نگرش او خوني تازه در رگهاي آن سازمان جاري خواهد كرد. این نگرش سبب می شود که آنها سرسری دنباله روی دیگران نباشند بلکه اعتقاد داشته باشند همیشه راهی برای صلاح وجود دارد همیشه می توان کار ها را به روشی بهتر انجام داد و این فرایندی پایان ناپذیر و لذت بخش است.

 

اعتماد به توانایی های اطرافیان

کارآفرینان کسانی هستند که همه کار ها را خود انجام نمی دهند بلکه مسئولیت ها و کار ها را به درستی بین افراد لایق تقسیم می کنند به شدت به برون سپاری اعتقاد دارند آنها تا آنجا که کیفیت کار خود را فدا نکنند کار خود را به افراد یا شرکت های دیگر می سپارند و به این ترتیب بازدهی و سرعت عمل کسب و کار خود را بالا می برند. آنها بهترین ها را انتخاب می کنند تا بهترین کالا را راهی بازار کنند.

تبلیغات

تعداد صفحات : 153

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 125
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 403
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 403
  • بازدید ماه : 6,539
  • بازدید سال : 59,104
  • بازدید کلی : 730,060
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز