loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 286 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
علیرضا صالح مدیر ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی با بیان اینکه تمامی کشورهای عربی از مرکز ثبت دامنه ایران کمک های لازم را دریافت کردند کارها و فعالیت های ایران در جامعه بین الملل شناخته شده و در زمینه استاندارد سازی جهانی نیز فعال بوده اما تخصیص و واگذاری دامنه فارسی به درازا کشیده است.

به گفته صالح ؛ایران پیشرفته ترین کشور منطقه در این حوزه است و در دنیا نیز بعد از چین، کره و ژاپن قرار دارد.

وی در خصوص ثبت دامنه های فارسی اذعان داشت: به دلیل خاصیتی که خط فارسی دارد و آن راست به چپ بودن آن است و به منظور جلوگیری از مشکلات بصری خواندن دامنه ها آنها را محدود کردیم که فقط دامنه های فارسی تحت پسوند دات ایران ثبت شوند.

مدیر ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به اینکه از نظر فنی امکان ثبت دامنه فارسی با سایر پسوندها نیز وجود دارد خاطرنشان ساخت: تمامی خدماتی را که یک اسم دامنه می تواند داشته باشد در دامنه های فارسی خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص دامنه های کشوری و عمومی گفت: دامنه های عمومی مختص هیچ کشوری نبوده و هر شرکتی طی قرارداد با آیکن پس از تصویب می تواند اقدام به فروش دامنه نماید اما کشورها هر کدام در دنیا با یک کد دو حرفی که طبق استاندارد ISo-3166-2  به آنها اختصاص داده می شود شناخته شده و آیکن بر اساس همین دو حرف به آنها یک دامنه اختصاص می دهد که دامنه کشوری محسوب می شود./ع
M:A بازدید : 155 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

در حالی سردمداران شبکه اجتماعی فیسبوک هر روز از امنیت بالای آن دم می زنند و حفظ حریم شخصی کاربران آن را از وظایف خود می دانند همچنان به راحتی هرچه تمام تر اطلاعات شخصی کاربران در این شبکه اجتماعی به سرقت می رود.

اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می دهد به علت وجود یک اشکال امنیتی در این شبکه اجتماعی،اطلاعات شخصی شش میلیون کاربر آن به سرقت رفته است.این مشکل باعث شده تا اطلاعاتی از قبیل رایانامه و شماره تلفن شخصی افراد در اختیار دیگران قرار گیرد.

البته نکته جالب اینجاست که این مشکل از یکماه پیش کشف شده بود و اخیرا برای رفع آن اقدام شده است.حال باید از مسولان این شبکه اجتماعی که حفظ حریم شخصی کاربرانش را مهمترین ویژگی خود می داند پرسید : علت عدم رفع چنین مشکل امنیتی در مدت یکماه چه بوده است؟

M:A بازدید : 178 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

مهندس آرش فاضلی کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از راه های رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در بستر وب استفاده از دامین های فارسی است به  گفت: چنانچه دامنه های فارسی ایجاد شوند حتی افراد مسن نیز می توانند از فضای سایبر به راحتی برای انجام امور خود استفاده کنند.

وی افزود: در دامین های فارسی آدرس سایت نیز به فارسی نوشته می شود که با پسوند دات ایران بوده و کاربر می تواند بدون خطای نوشتاری به راحتی به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه این دامین ها قرار بود از سال 88 راه اندازی شوند اظهار داشت: پس از گذشت 4 سال هنوز این دامین ها ایجاد نشده و این در حالی است که یکی از راههای اشتغال زایی در فضای  اینترنت ایجاد دامنه های فارسی است.

 این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان ساخت: با ایجاد دامین های فارسی افراد بیشتری در کسب و کار اینترنتی وارد می شوند و این فضا صرفا محدود به افراد تحصیلکرده نمی شود.
M:A بازدید : 200 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)
جدید ترین خطر هكرها برای
 رایانه ها
محققان ایمنی رایانه اعلام کردند: هکرها می توانند با پنهان کردن کدهای مخرب در پس متون معمولی انگلیسی از سیستم ایمنی آنتی ویروسهایی که در حال حاضر وجود دارد، عبور کنند.

یکی از رایج ترین شیوه های نفوذ به رایانه ها استفاده از حملات تزریق کد است که طی آن کدهای مخرب به رایانه ها انتقال پیدا کرده و در آنها فعال می شوند. این در حالی است که اقدامات کنونی ایمنی رایانه ها بر این اساس فعالیت می کنند که کدهای رایانه ای نسبت به حروف متون نمایش داده شده در رایانه مانند یک متن انگلیسی از ساختاری متفاوت برخوردار است.

محققان در دانشگاه جان هاپکینز روشی جدید را برای جستجوی میزان زیادی از متون انگلیسی که از بیش از 15 هزار متن ویکی پدیا و 27 هزار کتاب از کتابخانه آنلاین پروژه گوتنبرگ تشکیل شده، ارائه کرده اند تا بتوانند ترکیبی از کلماتی که می توانند به عنوان کدهای مخرب مورد استفاده قرار گیرند را بیابند. کلمات مورد نظر در متن توسط برنامه بولد شده و از دیگر بخشهای متن مجزا می شود.

این اولین باری نیست که چنین ضعف بالقوه ای در سیستم های رایانه ای و سیستمهای ایمنی شناسایی شده است اما بسیاری از کارشناسان ایمنی رایانه ای بر این باور بودند که قوانین کلمات انگلیسی و ساختار جملات آن امکان ایجاد چنین نقطه ضعفی را غیر ممکن خواهد ساخت.

به گفته متخصصان این مطالعه ضعف بسیار بزرگی را در تاکتیکهای مقابله با ویروسها نمایان ساخته است که هکرها بدون شک از آن سوء استفاده خواهند کرد زیرا شناسایی کدهای مخرب در این قالب و در پس حروف نوشتاری اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل خواهد بود.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز بخشی از تکنیک شناسایی کلماتی که می توانند برای پوشش کدهای مخرب به کار گرفته شوند را طی کنفرانس ایمنی رایانه و ارتباطات ACM ارائه کردند تا هکرها نتوانند با آگاهی کامل از این تکنیک به سوء استفاده از ضعف کشف شده و تکنیک ابداعی برای مهار آن بپردازند.
 
تبلیغات

تعداد صفحات : 8

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 125
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 413
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 413
  • بازدید ماه : 6,549
  • بازدید سال : 59,114
  • بازدید کلی : 730,070
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز