loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 254 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)


داشتن گل و گیاه در آپارتمان، در واقع، داشتن تکه ای از طبیعت در خانه یا اداره است. این گیاهان، علاوه بر زیبایی که به دکوراسیون می دهند، هوا را نیز تصفیه می کنند. انواع گیاهان آپارتمانی از مو گرفته تا شکوفه های رنگارنگ می توانند محل زندگی شما را زینت بخشند. البته اگر در پرورش گل و گیاه، حرفه ای هستید، می توانید از انواع دیگر گیاه استفاده کنید.
1 . گیاهان گلخانه ای
برخی از آسان ترین گیاهان برای پرورش در منزل، آلوئه ورا، کاکتوس، پیچک است. آلوئه ورا به سرعت رشد می کند. البته کاکتوس هم می تواند به شکل تکی یا گروهی پرورش یابد. البته، پیچک، آسان ترین گیاهی ست که می توانید در منزل پرورش دهید.
2 . شکوفه های رنگارنگ
شکوفه های رنگارنگ، واقعاً محل زندگی شما را زیبا می کنند. نرگس، یکی از گیاهان زیباست که گل های زرد، صورتی و یا قرمز دارد. گل های نرگس، حتی پس از خشک شدن، سالم و سرحال باقی می ماند. بگونیا، نیز یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است، زیرا محیط های سایه و تاریک را به خوبی تحمل می کند وبرگ های سبز و زیبایی دارد. شکوفه های بگونیا، صورتی، سفید، قرمز و یا زرد هستند.
رشد بنفشه های آفریقایی، کمی سخت تر است زیرا به نوع خاصی گلدان و خاک نیاز دارد. این گیاه، برگ های سبز و گل های بنفش دارد.
3 . گیاهان آپارتمانی بزرگ تر
گیاهان بزرگ تر معمولاً در داخل گلدان و بر کف منزل قرار می گیرند. نوعی نخل وجود دارد که در اتاق پذیرایی قرار می گیرد و به نور احتیاج دارد. این گیاه به آرامی رشد می کند و نیازمند نگهداری ست. این گیاهان، تقریباً ارتفاع بلندی دارند.

M:A بازدید : 200 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)


غلظت هیدروژن یک گیاه توسط خاک آن گیاه تعیین می شود.

مواد مغذی سبزیجات بستگی به اسیدخاک متعادل دارد. اسید گیا ه با خاک ان مشخص می شود . خصلت اسیدی و قلیایی در خاک با واحدهای اسیدی تعیین می شود و در مقیاس لگاریتمی 7 – 0 بیان می شود. اکثر گیاهان در خاک با میزان اسیدی بین  7 -6 رشد می کنند . گیاهانی که اسید خاک کمتری دارد معمولا کوچکتر از معمول رشد می کنند و دارای کمبود مواد مغذی هستند. استفاده ی بیش از اندازه از کودهای نیتروزن دار ترکیبی علت ناهماهنگی اسید در خاک و گیاهان می شود.


تاثیر اسید برروی گیاهان


گیاهان 17 مواد مغذی شامل منیزیم ˛ اهن ˛ منگنز ˛ روی ˛ مس ˛ مولیبدن نیاز دارند تا رشد کنند.  وقتی که میزان اسید در خاک ناکافی باشد ریشه ی گیاهان قادر به جذب مواد مغذی از خاک نیستند . مواد مغذی مخصوصی امکان دارد  در خاک وجود داشته باشد  اما گیاهان قادر به استفاده کردن از انها به طور کارگر نیستند. گیاهان در خاک نا متعادل خیلی کم رشد می کنند و خیلی کم سبزیجات و میوه های لازم به ندرت تولید می کنند.


کود نیتروژن دار


کود های نیتروژن دار ترکیبی در خاک˛ اسید تولید می کنند . امونیوم موجود در کود با خاک ترکیب می شوند و به نیترات تبدیل می شوند. یون های هیدروژن  که خاک را اسیدی کرده اند رها می شوند. خاک هایی با سطح اسیدی پایین تر از 6 قدرت اسیدی بالایی دارد که رشد گیاه را مشکل تر می سازد. اسید خاک بین 7 -6 مقیاس مناسبی در استفاده از مواد غذایی برای رشد است . کود نیتروژن دار ترکیبی به طور مداوم به خاک اضافه می شود و قدرت اسیدی خاک را بیشتر می کند.


افزایش مشکلات با گذر زمان


بر طبق یافته های موجود در دانشگاه نبراسکا – لینکلن ˛ موسسه منابع کشاورزی و طبیعی مشکلات اسیدی خاک ارام ارام با گذر زمان با استفاده از کودهای نیتروژن دار ترکیبی افزایش پیدا می کند. خاک های شنی بیش از از خاک های رسی نیروی اسیدی ناهماهنگ دارد . اسید بیش از اندازه در همچنین باعث از بین بردن جانداران ریز موجود در خاک می شوند. کمبود جانداران در خاک ˛ محصولات زمین های کشاورزی کاهش پیدا می کند و اندازه ی مواد مغذی در مواد غذایی کم می شوند.


جانداران ریز


ناهماهنگی اندازه ی اسیدی در خاک به جانداران ریز اسیب می رساند .یک قاشق چای خوری از خاک سالم بیش از 4 بیلیون جادار ریز دارد. مواد مغذی گیاهان توسط جانداران ریز موجود در خاک به وجود می ایند . اندازه ی اسید متعادل در خاک به محتوای مغذی گیاهان کمک می کند و از جانداران ریز سالم محافظت می کند . بیشتر خاک های اسیدی از فعالیت های جانداران ریز که  باعث ایجاد مواد مغذی در خاک  می شوند مانع می شوند.

M:A بازدید : 194 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

یک مرد نپالی در حال حمل کردن رشته های لیمو و فلفل قرمز برای فروش در بازار، کاتماندو، نپال می باشد .
در نپال این رشته ها را در دروازه ی خانه ها و فروشگاه ها آویزان می کنند و اعتقاد دارند با این کار از شر انرژی بد خلاص می شوند.

 

تبلیغات
درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 357
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 357
  • بازدید ماه : 6,493
  • بازدید سال : 59,058
  • بازدید کلی : 730,014
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز