loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 219 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
آرد سفید  :  ۱.۵ کیلو
نمک  :   قدری
چغندر  :  ۱ کیلو
اسفناج  :  ۱ کیلو
تره فرنگی  :  ۰.۵ کیلو
جعفری ساطوری شده  :  ۰.۵ کیلو
زردچوبه  :  ۳۵ گرم
فلفل  :  ۱ قاشق مربا خوری
زعفران  :   قدری
نخود  :  ۳۰۰ گرم
لوبیا سفید  :  ۳۰۰ گرم
لوبیا قرمز  :  ۳۰۰ گرم
عدس  :  ۳۷۵ گرم
پیاز  :  ۰.۵ کیلو
روغن  :  ۳۷۵ گرم
نعناع  :  ۵ قاشق سوپخوری
گوشت گوسفند  :  ۷۵ گرم
شاید تهیه آش رشته در قدیم دشوار بود زیرا رشته آن در منزل تهیه می‌شد و درست کردن آن مهارت لازم داشت ولی امروزه که رشته آماده در تمام خواربار فروشی‌ها ویا سوپر مارکت‌ها یافت می‌شود تهیه آش رشته بسیار ساده است‌. در زیر دو روش مختلف برای تهیه آش رشته آمده.
روش اول تهیه آش رشته:
لوبیا سفید و لوبیا قرمز و عدس را بار کرده چغندر را قطعه قطعه نموده با حبوبات بپزید، سپس یک کیلو اسفناج یا برگ چغندر و یک کیلو تره و جعفری را پنج کاسه آب در ظرف جداگانه پخته با حبوبات مخلوط نمائید. آنگاه پیاز را در ۲۲۵ گرم روغن سرخ کرده ۳۵ گرم زرد جوبه و یک قاشق مربا خوری فلفل و مقداری نمک با آن مخلوط کنید سپس رشته‌ها را که قبلاً از آرد گندم درست کرده‌اید آهسته آهسته در دیگ ریخته و با چوب نازک آن را هم بزنید تا رشته‌ها خمیر نشود. همین که رشته‌ها پخته شد‌، نعناع داغ را در ۱۵۰ گرم روغن حاضر نموده نصف آن را در آش ریخته و نصف دیگرش را پس از کشیدن آش در ظرف روی آش بریزید‌. برای افزودن طعم آش مقداری قیمه سرخ کرده‌، با زعفران مخلوط نموده روی آش بریزید‌، اگر هم مایلید می‌توانید قدری کشک هم در آش بریزید‌.
روش دوم تهیه آش رشته:
حبوبات را که قبلاً خیس کرده‌ایم با پیاز سرخ کرده (که ممکن است کمی زرد چوبه به آن زده باشیم) می‌گذاریم کاملاً بپزد بعد سبزی را تمیز و خرد می‌کنیم و داخل حبوبات پخته شده می‌ریزیم و می‌گذاریم سبزی‌ها بپزند، سپس دو قاشق سوپخوری آرد را در کمی آب سرد حل می‌کنیم داخل آش می‌ریزیم و مرتباً به‌هم می‌زنیم رشته را در آش می‌ریزیم و می‌گذاریم آهسته بپزد ولی رشته نباید خرد شود، بعد آش را از روی آتش برمی‌داریم و با کشک مخلوط می‌کنیم در سوپخوری می‌کشیم و روی آن را با کمی کشک ساده و پیاز سرخ کرده و نعناع داغ تزئین می‌کنیم (آش رشته را با قیمه نیز می‌توان صرف نمود).
سبزی آش شامل : تره، جعفری، اسفناج، شبت، گشنیز است


M:A بازدید : 232 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
برنج  :  ۳۷۵ گرم
سبزی آش  :  ۱ کیلو
فلفل  :   قدری
زردچوبه  :   قدری
نمک  :   قدری
آب زرشک  :  ۵ فنجان
لپه  :  ۷۵ گرم
پیاز  :  ۲۷۵ گرم
نعناع  :  ۳ قاشق سوپخوری
گلپر  :   قدری


سبزی آش یعنی تره، جعفری، شنبلیله و اسفناج را پاک کرده آن را خرد نمائید سه کاسه آب در دیگ ریخته سبزیجات و برنج را در آن بپزید، همین که برنج پخته شد و لعاب پس داد‌، یک پیاز درشت را حلقه حلقه بریده در ماهی تاوه سرخ نموده و همراه با زرد چوبه و نمک آن را پس از ریختن آب زرشک، در آش بریزید.
سپس قدری گلپر نرم هم در آش ریخته نعناع داغ را آماده کنید تا آن را روی آش بریزید.
اگر بخواهیم آش آبلیمو یا آش گوجه و یا آش آب نارنج و یا آش آبغوره و یا آش زرشک و یا آش آلو بخارا بپزیم، به‌جای آب زرشک هر یک از مواد مذکور را در آش می‌ریزیم تا آش مطلوب به‌دست آید.


M:A بازدید : 216 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کلم قمری  :  ۱۵۰۰ گرم
برنج  :  ۲۰۰ گرم
پیاز داغ عسلی  :  ۳ قاشق سوپخوری
گوشت چرخ کرده  :  ۵۰۰ گرم
لپه  :  ۷۵ گرم
زردچوبه  :  ۱ قاشق مربا خوری
روغن  :  ۱۵۰ گرم
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری


در صورتی‌که گوشت چرخ شده باشد با کمی نمک و یک عدد پیاز رنده کرده مخلوط می‌کنیم و کوفته ریزه درست می‌کنیم و در کمی روغن سرخ می‌نمائیم در صورتی‌که گوشت مغز ران باشد آن را به شکل قیمه خرد کرده با پیاز سرخ کرده تفت می‌دهیم و مقداری آب می‌ریزیم لپه را نیز اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم با حرارت ملایم گوشت و لپه بپزد (بدیهی است در صورتی‌که کوفته ریزه تهیه کرده باشیم مدت طبخ آن کوتاه‌تر خواهد بود)، بعد کلم را پوست می‌کنیم و خرد می‌کنیم داخل گوشت می‌ریزیم برنج را نیز می شوئیم و با زرد چوبه و نمک و فلفل به گوشت اضافه می‌نمائیم و حرارت را ملایم می‌کنیم و گاهی نیز آش را به‌هم می‌زنیم تا تمام مواد آش پخته شود و کاملاً جا بیافتد‌. موقع کشیدن کمی نعناع داغ نیز روی آن می‌دهیم‌.
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای ۱۰ تا ۱۲ نفر کافی است.


M:A بازدید : 229 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
آرد سفید  :  ۳۷۵ گرم
پیاز  :  ۲ عدد
لوبیا  :  ۱۰۰ گرم
عدس  :  ۱۰۰ گرم
سبزی  :  ۱ کیلو


آرد را با کمی نمک مخلوط نموده در لاوک بریزید سپس آب رویش پاشیده بالش و ورز بدهید تا به‌صورت دانه‌های خشخاش درآید، آن وقت آن را از غربال رد کرده دانه‌های درشتش را گرفته. اسفناج و عدس را در دیگ ریخته بپزید، سپس لوبیا و عدس را که قبلاً بار کرده‌اید در آن ریخته، اماج را در آن بپاشید و هم بزنید تا به یکدیگر نچسبند.
پس از اینکه پخته شد، نمک و پیاز داغ و فلفل و زرد چوبه در آن ریخته بگذارید چند دقیقه دیگر بجوشد سپس آن را سر سفره بیا ورید.


تبلیغات

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 6,496
  • بازدید سال : 59,061
  • بازدید کلی : 730,017
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز