loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 383 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

داشتن كارمنداني با صفات و شخصيت مثبت براي رشد و توسعه هر سازماني بسيار مهم است اما اينكه مديران و صاحب كاران چگونه با پرسنل خود رفتار مي كنند هم به همان اندازه مهم است. شما نمي توانيد اخلاق و رفتار كارمندان خود را عوض كنيد اما مي توانيد با رفتار خود در وجدان كاري و روحيه آنها تأثير مثبت بگذاريد. واضح است كه در اين صورت سازماني موفق و رو به رشد خواهيد داشت.

در اين مقاله به كارهايي اشاره مي كنيم كه انجام آنها از طرف مدير يك سازمان مي تواند نقشي مثبت در پيشبرد اهداف آن سازمان داشته باشد.

- كاري كنيد كه هر روز با روزهاي ديگر متفاوت باشد. به عنوان مثال اجازه دهيد كارمندان روزهاي اول هفته يك ساعت ديرتر سركار حاضر شوند. اگر شروع كار 7 صبح است روز اول هفته ساعت شروع كار را 8 صبح قرار دهيد. در اين صورت كارمندان شما فرصت بيشتري براي استفاده از تعطيلات خواهند داشت. و صبح بيشتر استراحت مي كنند و با انرژي بيشتري سركار خواهند بود.

- اجازه دهيد كارمندان آخر هفته يك ساعت زودتر محل كار را ترك كنند. در اين صورت آخر هفته شادتري خواهند داشت و به شما در پيشبرد اهداف بيشتر كمك خواهند كرد.

- براي كارمندان خود به مناسبت هاي مختلف ميهماني بگيرد مثلاً مي توانيد به مناسبت تولد يكي از كارمندان در آن روز يك كادو به او بدهيد لازم نيست هديه اي گرانقيمت باشد مهم اين است كه به او اهميت مي دهيد.

- كاري كنيد كه پرسنل شما احساس كنند عضوي از تيم هستند. وقتي به موفقيتي دست مي يابيد به آنها هم پاداش بدهيد. فراموش نكنيد آنها به شما كمك كرده اند تا به اينجا برسيد. اگر روي علاقه كارمندانتان به موفقيت سرمايه گذاري كنيد در آينده با جديت بيشتري براي شما كار خواهند كرد هم براي شما هم براي حرفه خود وهم براي آنچه در آينده نصيبشان خواهد شد بيش از آنچه فكرش را بكنيد براي شما كار مي كنند.

- اگر كارمندان شما از كار خود لذت ببرند و از سازماني كه در آن مشغولند راضي باشند با پول كمتر بهتر كار خواهند كرد.

- با امتيازاتي كه به پرسنل خود مي دهيد هر چند مدتي از زمان كاري آنها صرف مي شود اما در بقيه زمان كاري بهتر كار خواهند كرد و در نهايت سود اصلي را شما مي بريد.

M:A بازدید : 213 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

اگر در خانه به صورت پاره وقت يا تمام وقت كار مي كنيد احتمالاً هدف بعدي شما توسعه اين كسب و كار است و بايد به روش هايي بينديشيد تا كسب و كار خود را به شيوه اي حرفه اي تر ادامه دهيد.

بعد از كلي طرح و نقشه و تهيه ملزومات بالاخره كسب و كار خانگي خود را راه انداخته ايد و پس از مدتي اين كار رونق مي گيرد و در نهايت متوجه مي شويد كه رويا هاي شما به حقيقت پيوسته است و شما اكنون رئيس خودتان هستيد.

ولي متاسفانه كار به همين جا ختم نمي شود. اكنون بدون اتلاف وقت بايد به راه هايي بينديشيد كه كسب و كار شما را توسعه دهد و به مرحله اي برسيد كه بتوانيد به روياهاي خود جامه عمل بپوشانيد. اگر مي خواهيد كسب و كار شما در هنگام بازنشستگي ابزاري باشد كه سبب تشويش و نگراني تان نباشد، به اندازه كافي حساب پس انداز شما را تقويت كند و زندگي آرامي داشته باشيد بايد مطمئن شويد كه اين كسب و كار سود مناسبي نصيب شما خواهد كرد.

«ويل ديويس» در كتاب خود با نام «كسب و كار خود را براي هزار دلار يا كمتر شروع كن» سه روش را براي توسعه يك كسب و كار خانگي به اين صورت شرح مي دهد:

 

1- كسب و كاري را كه شروع كرده ايد تقويت كنيد.

اين كار مستلزم اين است كه رشد سازمان خود را زير نظر بگيريد و بيشتر با كار درگير شويد. دو راه براي تقويت كسب و كاري كه راه انداخته ايد وجود دارد:

الف- افزايش محصولات يا خدمات- همانطور كه مشاهده مي كنيد تقاضا براي محصول يا خدمات شما افزايش يافته است. مي توانيد كسب و كار خود را ابتدا با افزايش توليد يا خدمت رساني بيشتر توسعه دهيد. شما مي توانيد خط توليد خود را به سه روش توسعه دهيد:

  • يك خط توليد مشابه اضافه كنيد. به اين ترتيب به محصولات يا خدمات خود تنوع بيشتري مي دهيد. و مشتريان شما انتخاب هاي بيشتري دارند و مي توانند از بين محصولات شما آنچه را مي خواهند انتخاب كنند.

  • يك خط توليد مكمل اضافه كنيد. محصولاتي متفاوت از آنچه تا كنون توليد مي كرديد وارد خط توليد خود كنيد. البته اين محصولات را بايد مشتريان شما بخرند به عبارت ديگر يا بايد به آن نياز داشته باشند يا مورد علاقه آنها باشد. به عنوان مثال: زيور آلات و لوازم آرايشي محصولات متفاوتي هستند ولي مشتري يكي از آنها احتمالاً ديگري را هم خواهد خريد.

  • يك خط توليد كاملاً متفاوت و غير مرتبط اضافه كنيد. به اين ترتيب محصول يا خدماتي به توليدات شما افزوده خواهد شد كه به كار هاي قبلي شما ارتباطي ندارد و خريداران قبلي ممكن است رقبتي به خريد اين محصول نداشته باشند. در اين صورت بايد بسيار محتاط باشيد. چون ممكن است محصولات جديد شما آنگونه كه پيش بيني مي كرديد فروش نرود. البته اين روش يك مزيت دارد در دوره هايي از زمان بازار گروهي از محصولات خراب مي شود و در اين شرايط شركت هايي كه محصولات غير مرتبط دارند مي توانند از فروش آن محصولاتي كه هنوز بازارشان خوب است سرپا بمانند. يا بعضي محصولات فصلي هستند مثلاً جواهرات هنگام اعياد و جشن ها فروش خوبي دارند. ولي ويتامين در كل سال مي تواند فروش خوبي داشته باشد.

ب- كمك گرفتن از ديگران- وقتي كه كار سنگين مي شود افراد به دنبال كمك مي گردند. ديويس به طور خلاصه به سه دليل اشاره مي كند كه چرا شما احتياج به استخدام كارمندان داريد:

  • براي اينكه كار هايي را انجام دهند كه اكنون شما خودتان انجام مي دهيد

  • تا كار هاي روزمره و تكراري را انجام دهند. كار هاي دفتري، بسته بندي ، فرستادن سفارشات، پاسخ دادن به تلفن ها و كار هايي از اين قبيل كه با سپردن آنها به ديگران فرصت كافي خواهيد داشت تا بر روي اهداف اصلي خود تمركز كنيد. و به اين ترتيب با هزينه اي كم مي توانيد فردي را با تخصص نه چندان بالا استخدام كنيد و خود فقط با يك تلفن يك مشتري جديد پيدا كنيد يا بر روي محصولي جديد كار كنيد.

  • براي اينكه مهارت يا تخصصي جديد به كسب و كار خود اضافه كنيد. وقتي كه در زمينه اي به دانش يا تجربه اي با ارزش احتياج داريد و خود اين دانش و تجربه را نداريد بايد افراد توانايي پيدا كنيد كه ضعف دانش شما را جبران كنند. در ابتدا كه كار شما در حال رونق گرفتن است بهتر است از افراد خانواده خود كه بدون چشم داشت حاضرند به شما كمك كنند استفاده كنيد بعضي از بزرگترين كار آفرين ها به كمك همسر و يا فرزندان خود توانسته اند كار خود را به حرفه اي پر سود تبديل كنند و آنگاه كل خانواده از موفقيت بدست آمده بهره مند شده اند. قبل از اينكه يك كارمند تمام وقت استخدام كنيد بد نيست به برون سپاري و قرارداد بستن با شركت هايي كه در اين زمينه كار مي كنند فكر كنيد. در اين صورت كار خود را به آنها مي سپاريد و در صورت انجام بي عيب و نقص و سر موقع پول را پرداخت خواهيد كرد و ديگر نيازي نيست نگران درست كار كردن پرسنل باشيد.

 

2- كسب و كار خود را نسبتاً كوچك نگه داريد و  كسب و كار كوچك ديگري هم راه بيندازيد.

ممكن است در رشته اي كه فعاليت مي كنيد متوجه شويد اگر محصول يا خدمات خود را دوباره از ابتدا طراحي كنيد و توليد جديدي داشته باشيد بازار پر سودي نصيب شما خواهد شد. اين فرصت جديدي است كه ممكن است در آينده مقدمه كسب و كاري جديد شود. و شما مي توانيد آنرا به موازات كار قبلي ادامه دهيد.

اين فرايند مستلزم آنست كه همان مراحلي را كه براي شروع كسب و كار قبلي طي كرده ايد دوباره طي كنيد البته اين بار با تجربه تر هستيد و اشتباهات قبلي را تكرار نخواهيد كرد و در حاليكه طرح ها و ايده هاي مختلفي در سر داريد بايد تحقيق كنيد آيا بازار كشش محصول جديد شما را دارد؟ اگر بازار كشش دارد آيا كسي به خريد آن رغبت خواهد كرد؟ آيا مشتريان كافي خواهيد داشت كه هزينه خط توليد را جبران كند و علاوه بر آن سود كافي براي شما خواهد داشت؟  بايد رقباي آينده خود را شناسايي كنيد حتي تبليغات آنها را رديابي كنيد و از اينترنت غافل نشويد چون مي تواند چشمان شما را بر روي حقايقي كه قبلاً حتي به آن فكر هم نكرده بوديد باز كند. همينطور اطلاعات آماري زيادي مي توانيد از اينترنت بدست آوريد به هر شكلي كه مي توانيد در فروشگاه ها و محل ارائه خدمات رقبا حاضر شويد به وب سايت آنها سر بزنيد و حتي مي توانيد محصول آنها را خريداري نماييد و عملكرد آن را چك كنيد. گذشته از مشكلات زيادي كه براي بدست آوردن يك بازار جديد وجود دارد، بايد با تمام توان خود وارد اين بازار شويد. به اين روش با توسعه كسب و كار خود يك منبع پر سود همراه با موفقيت را در كنار كسب و كار قبلي خواهيد داشت.

3- از كسب و كار خانگي خود استفاده كنيد تا به كمك آن براي خريد كسب و كاري كه هميشه انتظار آن را مي كشيديد سرمايه و تجربه كافي پس انداز كنيد.

يكي از قابليت هاي با ارزش كسب و كار خانگي اين است كه هميشه مي توانيد از آن براي پرش به سمت كسب و كاري پر سود استفاده كنيد. كسب و كاري كه به تجربه و سرمايه بيشتري نياز دارد.

يكي از دوستانم هميشه مي خواست فروشنده عتيقه جات و صنايع دستي آسيايي باشد هر چند او پول كافي براي سفر به كشور هاي دور دست آسيايي و ارتباط با با تامين كنندگان آنرا نداشت ولي نا اميد نشد و يك سال به عنوان نويسنده مستقل در خانه كار كرد. اكنون با پولي كه از اين طريق بدست آورده است در حال راه انداختن كسب و كاري جديد است.

M:A بازدید : 229 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

موفقيت در فروش نصيب كسي كه كمترين قيمت را دارد نمي شود.

موفقيت در فروش نصيب كسي كه بهترين مشتريان را دارد نمي شود.

و موفقيت در فروش نصيب كسي كه باهوش ترين فرد است نمي شود.

چه كسي واقعا فروش موفقي خواهد داشت؟ افرادي كه در برخورد با هر مشتري يا مشتري احتمالي رفتاري بي عيب و نقص را تمرين مي كنند.

هيچ گزينه يا جايگزين ديگري براي رفتار مناسب با مشتري وجود ندارد.

من يازده سال پيش  كار خود را به عنوان مدير فروش به دنبال موفقيت بيشتر رها كردم. سفري را به دور دنيا آغاز كردم با فروشنده هاي صنايع مختلفي كه شمارش آن از دستم خارج شده است كار كردم. در طول اين سالها بيش از هزار فروشنده را ملاقات كردم و هر كدام كاميابي ها و شكست هاي خود را داشتند. همينطور صدها مدير فروش، معاون دپارتمان فروش، مديران عامل و ديگران دست اندركاران مرتبط با فروش را ملاقات كردم اين تعاملات و فرصت ها رازي را براي من برملا ساخت رازي كه سبب مي شد در هر صنعتي بعضي ها هميشه در صدر قرار گيرند.

افرادي كه هميشه در صدر قرار دارند كساني هستند كه با صداقت كار مي كنند و هر كاري را درست و صادقانه انجام مي دهند. اين اصل در شرايط خوب و بد اقتصادي، تحولات جهاني و بحران هاي داخلي سازمان صادق است. اين عامل تداوم موفقيت يك امر خارجي نيست بلكه بيشتر يك تعهد دروني است تعهدي كه منجر به درجه اي بالا از صداقت و وجدان كاري مي شود. اين افراد لزوماً كساني كه همه معاملات را انجام مي دهند يا پول هاي زيادي جابجا مي كنند نيستند. اگر چه عملكرد آنها كارايي برابر 365 روز در سال دارد آنها با صداقت گام بر مي دارند.

صداقت را چگونه تعريف مي كنيد؟ من آن را اين گونه تعريف مي كنم معيارهاي اخلاقي بسيار قوي آنقدر كه تعهد خود را بدون چشم داشت انجام مي دهند. به عبارت ديگر صداقت و وجدان كاري كالايي نيست كه هر گاه به شما سود رساند از آن استفاده كنيد و هر گاه موجب ضرر شما شد آن را دور بيندازيد. ميزان ثابت قدم بودن شما و سازمان تان در صداقت و درستكاري در شرايط مختلف نشاندهنده عيار بي عيب و نقص بودن كسب و كار شماست.

كار كردن به عنوان مشاور براي بيش از يك دهه فرصتي را برايم فراهم آورد تا افراد متعددي را نه فقط براي هفته ها و ماهها بلكه براي سالها زير نظر بگيرم. اگر شما هم سابقه طولاني در امر فروش داريد حتما مي دانيد كه مردم به دنبال كسي مي گردند كه بتوانند به او اعتماد كنند. و حتي گاه  چنين افرادي كه مورد اعتماد همه هستند وقتي در يك سازمان قرار مي گيرند ظرفيت رهبري آنرا پيدا مي كنند اين رهبر لازم نيست حتماً در راس هرم آن سازمان باشد يا سمت بالايي داشته باشد. گذشته از سمت سازماني آنها استعداد زيادي براي جلب احترام و كسب اعتبار دارند و آنهم فقط به خاطر صداقت، درستكاري و وجدان كاري آنهاست.

درستكاري از آنجا شروع مي شود كه براي هر كاري كه انجام مي دهيد و هر فكري كه مي كنيد خود را مسئول بدانيد. در حقيقت صداقت بيشتر به اين بر مي گردد كه درجه مسئوليت پذيري خود را بالا ببريد. چون تعهد و مسئول بودن سبب مي شود هر روز با صداقت و وجدان كاري بيشتري كار كنيد. مسئوليت صد درصد هر چه را انجام مي دهيد قبول كنيد و با استاندارد هاي بالا عمل كنيد.

براي تقويت صداقت كاري در اينجا نكاتي را بيان مي كنم:

  • هيچ كس نمي تواند شما را مجبور كند كه فردي صادق باشيد اين تصميمي دروني و شخصي است كه بازتاب اين تصميم در عملكرد شما نمايان مي شود.

  • هيچگاه براي شروع كردن دير نيست. اگر در گذشته روي عملكرد صحيح و بي عيب و نقص خود كار كرده ايد اكنون معيار هاي جديدي تعريف كنيد. در مقياس كوچك و بزرگ براي خود اهدافي مشخص كنيد سعي كنيد عملكرد خود را چه از نظر كيفي و چه از نظر كمي با معيار هاي اخلاقي قوي ارتقا دهيد.

  • به خاطر داشته باشيد نمي توانيد هر معامله اي را انجام دهيد چون آنچه براي شما بيشترين ارزش را دارد معيار ها و ارزش هاي شماست.

  • زماني مي توانيد صداقت خود را واقعاً اندازه گيري كنيد كه هيچ كس از كار شما خبر ندارد و خبر دار هم نخواهد شد در اين هنگام چگونه عمل خواهيد كرد.

  • از افرادي كه در اطراف شما هستند و با صداقت و وجدان كاري بالا كار مي كنند بياموزيد. دانش آموزي باشيد كه عملكرد و عكس العمل هاي آنها را زير نظر دارد نه فقط در شرايط معمول كاري بلكه در شرايط سخت ببينيد چه مي كنند. تا مي توانيد با اينگونه افراد معاشرت كنيد. اين افراد نه تنها صادق هستند و وجدان كاري بالا دارند بلكه خوش بين هم هستند و در شما تاثيري مثبت القا مي كنند.

  • اگر در امر فروش فعاليت مي كنيد اگر سابقه كمي داريد يا اگر سالهاست در اين زمينه فعاليت مي كنيد خود را متعهد كنيد به درجه بالايي از موفقيت برسيد موفقيتي كه ريشه در صداقت و وجدان كاري دارد. اين نوع موفقيت بي همتاست. شما موفقيتي بزرگ و بلند مدت را تجربه خواهيد كرد و از همه بهتر آنكه آنرا زماني لمس مي كنيد كه انتظارش را نمي كشيد.

M:A بازدید : 177 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

از سلسله مقالات هنر پول درآوردن

 

بعضي ها عادتي دارند كه مخصوص افراد ساده لوح است آنها نمي توانند اسرار حرفه اي خود را حفظ كنند. و به راحتي درباره آنها با ديگران صحبت مي كنند. اگر پود زيادي از يك معامله يا كار جديد بدست آوردند خيلي زود به ديگران مي گويند كه چگونه آنرا بدست آورده اند. اگر شما هم از اين افراد هستيد بدانيد كه يكي از اصول كسب و كار را رعايت نمي كنيد. اين افراد اغلب اوقات به جاي آنكه چيزي بدست آورند ضرر مي كنند، چون نمي توانند اسرار كسب و كار خود را حفظ كنند.

بنابراين هيچگاه درباره سود خود، اميد ها، انتظارات و اهداف خود با ديگران صحبت نكنيد. اين اصل درباره نامه هم صدق مي كند همچنان كه بايد در صحبت هاي خود رازدار باشيد. گوته دراين باره سخني دارد: «هرگز نامه اي را ننويس مگر اينكه نامه قبلي را از بين ببري.» كسانيكه كسب و كاري را اداره مي كنند مجبورند نامه هاي زيادي بنويسند. ولي بايد مراقب باشند در نامه هاي خود چه مي نويسند. حتي اگر در حال ضرر كردن هستيد بسيار احتياط كنيد و درباره آن با ديگران صحبت نكنيد، چون ممكن است اعتبار خود را به خطر بيندازيد و هر مديري مي داند كه اعتبار يك سازمان چقدر ارزشمند است.

اما علاوه بر اينكه خود بايد در رد بدل كردن اطلاعات مراقب باشيد بايد افرادي را استخدام كنيد كه رازدار باشند و به افرادي كه نمي توانند جلوي زبان خود را بگيرند پست هاي حساس را واگذار نكنيد. رازداري منشي شما بسيار حياتي است چون او مي تواند اطلاعات محرمانه كسب و كار شما را بدون دردسر در اختيار شركت هاي رقيب قرار دهد.

تبلیغات

تعداد صفحات : 153

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 125
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 411
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 411
  • بازدید ماه : 6,547
  • بازدید سال : 59,112
  • بازدید کلی : 730,068
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز