loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 178 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

مهندس آرش فاضلی کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از راه های رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در بستر وب استفاده از دامین های فارسی است به  گفت: چنانچه دامنه های فارسی ایجاد شوند حتی افراد مسن نیز می توانند از فضای سایبر به راحتی برای انجام امور خود استفاده کنند.

وی افزود: در دامین های فارسی آدرس سایت نیز به فارسی نوشته می شود که با پسوند دات ایران بوده و کاربر می تواند بدون خطای نوشتاری به راحتی به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه این دامین ها قرار بود از سال 88 راه اندازی شوند اظهار داشت: پس از گذشت 4 سال هنوز این دامین ها ایجاد نشده و این در حالی است که یکی از راههای اشتغال زایی در فضای  اینترنت ایجاد دامنه های فارسی است.

 این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان ساخت: با ایجاد دامین های فارسی افراد بیشتری در کسب و کار اینترنتی وارد می شوند و این فضا صرفا محدود به افراد تحصیلکرده نمی شود.
M:A بازدید : 192 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

در اين مقاله سعي داريم در زمينه طراحي لوگو و نكاتي كه معمولاً به آنها توجهي نمي شود با شما صحبت كنيم به اميد اينكه مورد توجه شما قرار گيرد

 

1- لازم نيست يك لوگو بگويد كه آن سازمان چه كار مي كند.

اگر براي يك رستوران لوگو طراحي مي كنيد اجباري نيست حتماً لوگوي شما به شكل يك غذا خوردني باشد. يا براي كلينيك پزشكي وسايل پزشكي را نمايش دهد و ...  فقط به دليل مرتبط بودن موضوع طراحي لوگو نبايد شكل آنرا قرباني كنيد.

لوگوي مرسدس بنز يك اتومبيل يا اجزايي از آن نيست يا لوگوي شركت اپل يك كامپيوتر نيست.

 

 از مشتري خود كمك بگيريد.

شما به عنوان طراح لوگو بايد به نياز مشتري احترام بگذاريد. بعضي مواقع آنها فقط يك لوگوي ساده و حرفه اي مي خواهند تا فعاليت يا حرفه آنها در بين رقبا شناسايي شود بنابراين براي پرسيدن اينكه مشتري چه مي خواهد شك نكنيد.

 

كاغذ را فراموش نكنيد.

امروزه طراحي لوگو بدون كامپيوتر غير ممكن به نظر مي رسد ولي استفاده از كامپيوتر به اين معني نيست كه طرح هايي را كه در ذهن داريد روي كاغذ امتحان نكنيد و براي كشيدن طرح هاي اوليه روي كاغذ احتياجي نيست كه يك نقاش يا هنرمند ماهر باشيد. فراموش نكنيد كه طرح هايي را كه روي كاغذ مي كشيد هيچگاه نمي توانيد روي كامپيوتر ابداع كنيد. اگر با من موافق نيستيد قلم و كاغذ برداريد و شروع به كار كنيد.

 

مد را فراموش كنيد.

اگر بخواهيد كفش و لباس بخريد توجه به مد بد نيست چون بعد از مدتي بايد آنها را دور بيندازيد ولي لوگوي يك كمپاني يا سازمان چيزي نيست كه مطابق مد روز طراحي شود بلكه بايد با اين ديد كه سالهاي سال بدون تغيير زيبا و جذاب باشد طراحي شود و اگر غير از اين باشد و مجبور باشيد هر چند وقتي مطابق مد طراحي خود را عوض كنيد عملاً از هدف اصلي طراحي لوگو دور شده ايد چون لوگو بايد براي بيننده نام و اعتبار يك سازمان را تداعي كند و اگر مرتب لوگو عوض شود به مردم فرصت به خاطر سپردن نشان آن شركت يا سازمان داده نخواهد شد.

 

ابتدا از رنگ سياه استفاده كنيد.

هميشه رنگ ها را بعد از اتمام طراحي به لوگو اضافه كنيد. تشخيص ضعف هاي طراحي وقتي فقط با يك رنگ و به سادگي كشيده مي شوند به مراتب ساده تر است.

 

طرح مناسب را انتخاب كنيد.

طرحي كه براي لوگوي خود انتخاب مي كنيد بايد مناسب حال و هواي آن شخص، شركت، سازمان يا سايت اينترنتي باشد. مثلاً اگر براي يك شركت وكالت لوگو طراحي مي كنيد نبايد اشكال طنز به كار ببريد يا اگر براي يك مؤسسه كه در ارتباط با كودكان است لوگو طراحي مي كنيد استفاده از طرح هاي خيلي جدي جالب نيست.

 

يك لوگوي ساده بهتر در ذهن مي ماند.

هر چه لوگوي شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن ساده تر است. و به خاطر داشته باشيد هدف از طراحي لوگو اين است كه با يك نگاه در ذهن بيننده حك شود اگر به لوگوي سازمانهاي بزرگي مانند ميتسوبيشي، سامسونگ، BBC، ... دقت كنيد متوجه مي شويد كه لوگوي آنها چقدر ساده است ساده بودن لوگو يك برتري ديگر هم دارد و آن اين است كه انعطاف پذيري شما در ابعاد لوگو بيشتر مي شود و مي توانيدلوگوي آن سازمان را در متن ها، تبليغات و...مختلف استفاده كنيد بدون اينكه جزئيات آن (در اثر كوچك شدن ) از بين برود.

 

فقط يك چيز را بخاطر بياورند

لوگوي شما بايد به گونه اي طراحي شود كه فقط يك چيز را در ذهن بيننده تداعي كند آنهم يك سازمان است. پس اين لوگو بايد منحصر به فرد باشد تا در ميان تمام زرق و برق ها و جذابيت ها خود نمايي كند و فقط ياد آور آن چيزي  باشد كه براي آن طراحي شده است.

M:A بازدید : 215 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

هدف تبليغات اين است كه با كمترين هزينه بيشترين مخاطبان را جذب كنيد. اگر اين مهم به درستي انجام شود تبليغات، موفقيت كسب و كار شما را به همراه خواهد داشت. در اين مقاله برخي از مهم تريت نكات تبليغات را به عرض دوستان مي رسانيم.

1- به دنبال مخاطبان هدف باشيد. يك فعاليت تبليغاتي بايد روي قسمتي خاص و مشخص از خدمات يا محصولات شما متمركز شود. اشتباه معمولي كه بيشتر سازمان ها مرتكب مي شوند اين است كه به صورت كلي تبليغ مي كنند و روي محصولات به صورت تخصصي و تكي تبليغ نمي كنند تا بتوانند توجه مشتريان بالقوه خود را معطوف به آن كالا يا خدمات كنند.

2- برتري هاي قابل رقابت خود را نمايان سازيد. يكي از كليدهاي تبليغات موفق اين است كه براي سازمان شما جايگاهي در ذهن مخاطبان ايجاد كند. روي فاكتورهايي كار كنيد كه در آنها قوي هستيد. بايد خدماتي را كه شما يا كالايتان ارائه مي كند به اطلاع مشتري احتمالي برسانيد تا فرصت فكر كردن و انتخاب را داشته باشد. حقيقت اين است كه تبليغات زيبا و جالب فراواني ساخته مي شوند ولي در ارائه برتري هاي كالا يا خدمات عاجز هستند و نتيجه آن يك شكست تبليغاتي است.

3- يك لوگو داشته باشيد و آن را منتشر كنيد. وقتي كه در اتوبان در حال رانندگي هستيد بدون اينكه تمركز خود را از دست بدهيد مي توانيد نشان كمپاني مك دونالد را به خاطر بياوريد همينطور كمپاني ها و محصولات بسياري وجود دارند كه آنها را با آرم و لوگويشان به ياد مي آوريم. بسياري از كمپاني ها هنگام تبليغ يك لوگوي مناسب به عنوان نماد ندارند. تا با يك نگاه تصويري مناسب در ذهن مشتريان به جا بگذارند.

4- در جاي مناسب تبليغات كنيد. ابتدا بايد بدانيد كجا تبليغ كنيد و از چه رسانه اي استفاده كنيد بدانيد كه برنامه راديويي يا تلويزيوني مورد علاقه شما لزوماً برنامه مورد علاقه مشتريان شما نيست. بنابراين بايد علاقه مشتريان خود را بشناسيد و بدانيد چه مجله اي مي خوانند آيا از اينترنت استفاده مي كنند يا اهل تماشاي تلويزيون هستند. براي اينكه از كسب و كار خود درآمد خوبي داشته باشيد بايد خوب هم خرج كنيد ولي ابتدا بدانيد كجا پول خرج كنيد.

5- براي عايدي بيشتر بايد بيشتر هم خرج كنيد. شما مي توايند از روش هاي مختلف براي شركت خود صرفه جويي كنيد و به سرمايه خود بيفزاييد ولي تبليغات جايي نيست كه از هزينه هاي آن بزنيد. چون تبليغات سبب افزايش فروش مي شود. راحت تر بگويم تبليغات حرف آخر را مي زند. يك تبليغ موفق هر چند براي شما هزينه دارد ولي تأثير آن بسيار بيشتر از حد تصور شماست.

6- گوناگوني. بسياري از صاحبان مشاغل به دنبال بهترين محل براي تبليغات مي گردند تا با كمترين هزينه بيشترين نتيجه را بگيرند. بايد بگويم تبليغ هم مانند سرمايه گذاري است يك سرمايه گذار زيرك هيچگاه همه سرمايه خود را روي سهام يك شركت سرمايه گذاري نمي كند. در تبليغ هم اين گونه است بهتر است بودجه تبليغات خود را روي روش هاي مختلف هزينه كنيد. يك ضرب المثل معروف اقتصادي هست كه مي گويد: «هيچگاه همه تخم مرغ هاي خود را داخل يك سبد نگذار.»

7- سعي نكنيد همه چيز را براي همه كس فراهم كنيد. هيچ كالا يا خدماتي وجود ندارد كه به درد همه كس بخورد. بسياري از صاحبان كسب و كار به خصوص مديران سازمان ها سعي مي كنند به همه بازارها دست پيدا كنند. اما حقيقت اين است كه اين روش كارساز نيست. و براي كسب كارهاي كوچك مي تواند فاجعه آميز باشد. بنابراين به جاي اينكه فقط سعي كنيد تبليغات پر تيراژ راه بيندازيد ابتدا بايد مخاطبان واقعي خود را پيدا كنيد!

8- حاصل تبليغ هاي خود را بررسي كنيد. اگر به آنچه تاكنون گفته شده عمل كرده باشيد حال گروه هايي از مردم را كه مشتري شما هستند شناسايي كرده ايد. و بايد بدانيد تأثير هر تبليغ شما بر روي آن گروه ها چگونه بوده است؟ آيا آنها پيغامي را كه از طريق تبليغ رسانده ايد فهميده اند؟ آيا اصلاً متوجه آن شده اند؟ حتي مي توانيد پرسشنامه هايي تهيه كنيد و به صورت اتفاقي بين اين افراد پخش كنيد و بخواهيد به آنها پاسخ دهند روش هاي مختلفي براي اين كار وجود درد كه مي تواند به شما كمك كند از نتايج تبليغ خود باخبر شويد به اين ترتيب عاقلانه و با زيركي تبليغ  كنيد. اگر در اينترنت تبليغ مي كنيد بايد بگويم با كمي خطا به راحتي مي توانيد نتايج تبليغات اينترنتي خود را بررسي كنيد.

9- از مشتريان بپرسيد. به سادگي مي توانيد از مشتريان جديد خود بپرسيد چگونه شما را پيدا كرده اند يا در مورد شما شنيده اند و به همين سادگي بسياري از اين مشتريان پاسخ درستي به شما نخواهند داد (يا پرسشنامه را پر نخواهند كرد.) ولي همان عده اي كه به اين پرسش ها پاسخ مي دهند مي توانند اطلاعات ارزشمندي در اختيار شما قرار دهند.

M:A بازدید : 236 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

افزايش كارايي يك بنر تبليغاتي براي بهبود وضعيت كسب و كار امري حياتي است. با خواندن اين نكات ساده مي توانيد كارايي و اثر بخشي بنر هاي خود را افزايش دهيد تا مشتريان بيشتري را جذب كنيد.

1- هر بنر را مطابق با وب سايت ميزبان طراحي كنيد.

در يك فعاليت تبليغاتي موثر ابتدا بايد يك وب سايت مناسب و مرتبط پيدا كنيد كه مورد علاقه مشتريان شما باشد آنگاه بنري طراحي كنيد كه با سليقه بازديدكنندگان آن وب سايت سازگار باشد. در عين حال سعي كنيد بنري كه طراحي مي كنيد با طراحي آن وب سايت متناسب باشد. تا كاملاً حرفه اي به نظر بيايد. گاه بعضي طراحان حرفه اي به گونه اي بنر را مي سازند كه گويي قسمتي از آن وب سايت است كه اين كار باعث مي شود مقاومت بازديد كنندگان آن وب سايت براي كليك روي آن بنر ها كاهش يابد يا به عبارت ديگر افراد بيشتري از طريق اين بنر به سمت شما هدايت مي شوند.

2- بنر يا تصاوير متحرك

يك بنر كه به صورت انيميشن چشمك زن طراحي مي شود شانس بيشتري براي ديده شدن دارد ولي در عين حال انيميشن شما نبايد به گونه اي باشد كه بازديد كنندگان را عصباني كند و در ناخود آگاه آنها ذهنيت بدي به جا بگذارد. تصاوير انيميشني كه خيلي سريع و مداوم عوض مي شوند بيننده را خسته مي كنند و در اين صورت نه تنها روي بنر شما كليك نمي شود بلكه احتمالاً تعدادي از بازديدكنندگان از خير آن صفحه خواهند گذشت. حتي مي توانيد قسمت كوچكي از بنر خود را به صورت متحرك در آوريد. به خاطر داشته باشيد وقار بنر شما نشاندهنده اعتبار و اعتماد به نفس شماست.

3- مختصر و وسوسه انگيز

چندين نسخه بنر تبليغاتي بسازيد و آماده داشته باشيد. بنر هاي تبليغاتي كه ريزه كاري هاي گرافيكي با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بيشترين درصد بازدهي را دارند. تجربه نشان داده است روي چنين بنر هايي تا 7 درصد كليك مي شود كه براي يك بنر تبليغاتي آمار بسيار خوبي است. حال كه بنر هاي مختلفي طراحي كرده ايد سعي كنيد آنها را در فواصل زماني 72 ساعته با يكديگر تعويض نماييد و آمار بازديد هر كدام را با ديگري مقايسه كنيد. با اين كار تجربه ارزشمندي نسبت به عكس العمل بازديد كنندگان بدست خواهيد آورد كه در طراحي هاي بعدي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

4- از يك گرافيست حرفه اي كمك بگيريد.

امروز طراحي بنر از سه سال پيش به مراتب پيچيده تر شده است بنابراين براي طراحي تعدادي بنر تبليغاتي موثر و متنوع به يك گرافيست حرفه اي نياز داريد. اينترنت نه تنها منبع با ارزشي براي پيدا كردن اطلاعات است بلكه كار شما را براي انتخاب يك گرافيست حرفه اي بسيار ساده كرده است شما به راحتي با يك جستجوي ساده مي توانيد گرافيست مورد علاقه خود را پيدا كنيد و نمونه كار هاي او را بررسي كنيد. مطمئن باشيد از يك بنر حرفه اي درآمدي خواهيد داشت كه هزينه پرداختي شما براي يك بنر تبليغاتي در برابر آن به چشم نخواهد آمد.

5- حجم گرافيك را كاهش دهيد.

اگر بنر شما خيلي سنگين باشد زمان لود شدنش در يك صفحه وب طولاني خواهد شد و طبيعي است كه شانس كمتري براي ديده شدن دارد. و واضح است كه كمتر روي آن كليك خواهد شد. بنابراين بايد سعي كنيد حجم بنر خود را كمتر از 15 كيلوبايت طراحي نماييد. البته اين سايز براي يك بنر تبليغاتي انيميشن كمي غير واقعي به نظر مي رسد.

6- كارايي بنر تبليغاتي خود را ارزيابي كنيد.

يك بنر تبليغاتي معمولي به طور متوسط نيم درصد از بازديد كنندگان يك وب سايت را به خود جذب مي كنند بنابراين اگر روي بنري 2 درصد از بازديد كنندگان كليك كنند آمار مناسبي است. اما بعضي مواقع به سختي مي توان به چنين آماري دست يافت. اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهي مناسبي نداشت آنگاه بايد بنر تبليغاتي خود را عوض كنيد. همينطور سعي كنيد وب سايت هاي مختلف را امتحان كنيد به ياد داشته باشيد هيچگاه همه بودجه خود را براي تبليغات در يك وب سايت خرج نكنيد بلكه بهتر است تبليغات خود را در چندين وب سايت پخش كنيد سپس بايد بازدهي و درآمد خود را در هر مورد مقايسه كنيد تا بتوانيد وب سايت هاي مناسب خود را پيدا كنيد.

با بكار بستن نكات فوق تبليغات شما بيشترين سود را خواهد داشت.

تبلیغات

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 128
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 439
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 439
  • بازدید ماه : 6,575
  • بازدید سال : 59,140
  • بازدید کلی : 730,096
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز