loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 235 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
شرکت فوجی نخواست تارنماهای اینترنتی بیش از این به انتشارشایعات در خصوص دوربین کامپکت X-M1 اقدام کنند و به طور رسمی از این محصول پرده برداری کرد.این آخرین محصول سری ایکس دوربین های فوجی می باشد که دارای قابلیت تعویض لنز می باشند.

شرکت سازنده تلاش کرده تا بهترین نسبت را بین کاهش وزن و کیفیت عکاسی در این دوربین برقرار کند.به همین منظور این دوربین تنها 11.6 اونس وزن دارد.از ویژگی های X-M1 که می تواند تصاویری با رزولوشن 16.3 مگاپیکسلی تهیه کند می توان به استفاده از سنسور APS-C CMOS اشاره کرد.

سرعت فوکوس در این دوربین همانند دوربین های DSLR نیست اما می توان گفت در مقایسه با مدل های مشابه سرعت فوکوس مناسبی دارد و به علت بازه ی ایزو 100 تا 25600 که دارد،می تواند در کمترین نور نیز بهترین تصاویر را تهیه کند.X-M1 دارای یک نمایشگر سه اینچی نیز می باشد و کیفیت فیلم برداری آن فول اچ دی با سرعت سی فریم بر ثانیه می باشد.

از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به قابلیت اتصال به شبکه های Wi-Fi را برای جابجایی اطلاعات و تصاویر اشاره کرد.X-M1 با لنز 16-50 میلیمتری 799 دلار قیمت دارد.

M:A بازدید : 247 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

هیچ گاه سوژه ی خود را در مرکز کادر قرار ندهید ؛ این کار ف احساس سکون ایجاد خواهد کرد . هیچگاه خط افق خود را در وسط کادر قرار ندهید ؛ این کار یک حس بی تکلیفی و کشش منفی ایجاد خواهد کرد و ، هر کاری که می کنید فراموش نکنید که همیشه کادرتان را پر کنید – جلوتر بروید یا از لنزی با فاصله ی کانونی بلند تر استفاده کنید.

 

آیا قوائد را دوست ندارید؟ همان طور که پدر و مادرم تصدیق خواهند کرد، من همیشه قوائد را دوست داشته ام. نه از آن جهت که می توانسته ام از آن ها طبعیت کنم ، بلکه از این جهت که می دانستم مرزها کجاست. این طوری می توانستم به وضوح ببینم که دارم از مرزها عبور می کنم و از دانستن این که دارم آشکارا یک قائده را می شکنم ، لذت ببرم . خوشبختانه دوران سرکشی من چندان طولانی نشد.

 

همیشه در برابر خطوط راهنمایی استثناهایی وجود دارد . شما همیشه ملزم به طبعیت از قوائد نیستید این ها فقط پیشنهاد هستند. بعضی اوقات یک سوژه در وسط کادر بهتر به نظر می رسد . بعضی وقت ها یک خط افقی که مستقیما تصویر را نصف می کند خوب عمل می کند. این که همیشه به قوائد اعتماد نکنید اهمیت خاصی دارد ، در غیر این صورت وقتی دیدگاه شما با دیگران متفاوت است ، اعتماد به نفس کافی نخواهید داشت  .

 

M:A بازدید : 211 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

آیا من ترکیب بندی های موفق را آسان پیدا می کنم ؟ ممکن است بعضی فکر کنند که بعد از سی سال عکاسی ، ترکیب بندی های موفق آسان بدست خواهند آمد . بعضی اوقات چنین است ، اما هنوز هم بیشتر اوقات مجبورم که بر روی سوژه ی مورد نظر همانند مجسمه سازی که به تدریج سنگ را می تراشد ، کار کنم.

 

نتیجه ی آخر کار را در ذهنم میبینم ، اما رسیدن به آن نتیجه مستلزم " تراشیدن تدریجی است ". این تراش ممکن است تغییری در نقطه ی دید ، فاصله ی کانونی یا در زمانی از روز باشد که عکاسی می کنم . ممکن است مجبور شوم در تنظیمات نور سنجی تغییری دهم تا عمق میدان را محدودتر یا زیادتر کنم ، یا از سرعت شاتر بسیار اهسته یا خیلی سریع استفاده کنم تا به جلوه ی مورد نظرم برسم .

 

نیازی به پر گویی در مورد نیا ز به توجه " دقت واقعی " در پس زمینه ،برای یافتن چیزهایی که در پس زمینه پریشانی ایجاد می کنند ، نیست  . همچنین این مهم است که آماده ی شکستن قوائد باشید ، حتی اگر به معنی مرتب کردن یا باز چیدن موضوع سوژه قبل از عکاسی باشد.

 

 

M:A بازدید : 221 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

این صحنه بارها و بارها در تمام کارگاه های عکاسی حضوری که داشته ام برای من تکرار شده است : یک هنرجو یک تصویر رضایت بخش دست می یابد و بعد از انجام یک ترکیب بندی خوب از من دعوت می کنند که نگاهی بیاندازم و می پرسند " نظر شما چیست؟ " . البته می گویم : " خیلی زیباست " ، سپس هنرجو لبخند می زند و وسایلش را جمع می کند تا به جای دیگری برود. در این موقع است که همیشه با تعجب می گویم : " اوه ، کار شما هنوز تمام نشده است!"

 

تقریبا بدون استثنا ، همیشه درون هر تصویری ، تصویر دیگری به انتظار نشسته است. این مساله ی خیلی مهمی است که باید بدانیم و به خاطر داشته باشیم . اگر به این علاقمندید که تعداد عکس های برجسته ای که می گیرید افزایش دهید ، با سوژه ای که دارید زمان بیشتری را صرف کنید تا یک فرصت طلایی برای گرفتن آن عکس برجسته پیش آید.

تبلیغات

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 125
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 401
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 401
  • بازدید ماه : 6,537
  • بازدید سال : 59,102
  • بازدید کلی : 730,058
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز