loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 239 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

هر صاحب كسب و كاري (چه يك نفر يا يك سازمان باشد) مي تواند به سادگي با گذراندن مراحلي ساده در مسير بهينه سازي و توسعه قرار گيرد. ابتدا بايد از آنچه قرار است توسعه پيدا كند يك تصور و نگاه مناسب داشته باشيم. براي اين منظور بايد مراحل اندازه گيري، سازمان دهي، كاهش هزينه و پيدا كردن مشتري هاي بيشتر مد نظر قرار گيرد.

 

سوالاتي كه ممكن است در ذهن شما ايجاد شده باشد:

- معناي رشد چيست؟

- پيمودن اين مراحل مستلزم چه كارهايي است؟

- چه كسب و كارهايي به اين روش موفق شده اند؟ آيا مثال واقعي وجود دارد؟

اين مقاله به اين پرسش ها پاسخ مي دهد.

 

رشد و ترقي

رشد يك كسب و كار به معناي پيشرفت آن نسبت به شرايط كنوني است. كه اين پيشرفت مي تواند به معناي افزايش سود، كاهش تلفات، جذب مشتري بيشتر، پيدا كردن و وارد شدن در بازارهاي جديد، شناخته شدن و در ديد بودن بيش از گذشته و چند مورد ديگر كه از نظر ما مطلوب هستند باشد.

اگر مي خواهيد كسب و كار خود را توسعه دهيد بايد از آنچه كه مي خواهيد بدست آوريد، هر كجا مي خواهيد برسيد و آنچه كه مي خواهيد كسب و كارتان به آن تبديل شود ديد مناسبي داشته باشيد.

 

پنج مرحله رشد و توسعه

اگر به عنوان مدير يا صاحب كسب و كاري براي پيشرفت برنامه اي داريد با به كار بستن مراحل زير مي توانيد اين فرايند را تنظيم كنيد.

1- وضعيت كنوني خود را اندازه بگيريد.

2- عمليات اصلاحي را كه بايد انجام شود سازماندهي كنيد.

3- هزينه ها را كاهش دهيد.

4- مشتريان و فرصت هاي بيشتري بيابيد.

5- پيشرفت خود را اندازه گيري كنيد تا آثار اصلاحات خود را بررسي كنيد.

 

1- وضعيت كنوني خود را اندازه گيري كنيد.

شايد اكنون كه كسب و كاري داريد احساس قلبي شما اين باشد كه حرفه شما به خوبي پيش مي رود و رشد خوبي هم دارد ولي براي اطمينان از اين موضوع احتياج به معناي معتبرتري از اندازه گيري داريد. و اين كاري است كه هم قبل و هم بعد از هر فرايند بهينه سازي و توسعه انجام گيرد.

الگوي اندازه گيري بايد واقعي و سخت گيرانه باشد. و براساس برگشت پول و سرمايه تنظيم شود. اندازه گيري چيزهايي مانند رضايت مشتري اندازه گيري هاي نرم هستند كه ممكن است به سود بيشتر ختم شوند يا نشوند. البته احتياج نيست اين فاكتورها را اندازه گيري كنيد بلكه بايد يك رابطه مشخص و قابل اندازه گيري بين آنها و سود مالي وجود داشته باشد.

 

 2- سازماندهي عمليات

با سازماندهي يا سازماندهي دوباره عمليات و فرايندها مي توانيد كسب و كار خود را به ماشيني كاراتر تبديل كنيد. براي اين منظور بايد اهداف خود را تعريف نماييد. برنامه و طرحي آماده كنيد مي توانيد از استاندارد ISO 9000 استفاده كنيد آنچه انجام مي دهيد و آنچه مي خواهيد انجام دهيد بايد مستند باشد و ثبت شود. به اين ترتيب اهداف، كار ها و وظايف شفاف و مشخص مي شود.

 

3- كاهش هزينه

با استفاده از ابزارهاي TQM (مديريت جامع كيفيت) و البته ابزارهاي مشابه مي توانيد ضايعات مواد اوليه، كار و زمان لازم براي توليد محصول، فروش و تحويل آن را كاهش دهيد كه نتيجه آن بهينه شدن حاصل كار سازمان شما و افزايش مزاياي رقابتي سازمان شماست.

TQM در اوايل دهه 90 ميلادي رواج پيدا كرد و از آن زمان به بعد مرتب روش ها و ابزارهاي جديدي ظهور كردند كه بعضي از آنها موفق و بعضي يك مصيبت حرفه اي بودند.

عقل سليم و تجارب حرفه اي شما مهمترين فاكتور در انتخاب هر يك از اين ابزارها و نحوه استفاده از اين مفاهيم است.

 

4- مشتريان بيشتري جذب كنيد.

با جلب رضايت مشتريان خود به كمك محصولات با كيفيت و سرويس هاي مناسب مشتريان سابق شما دوباره به سراغ شما خواهند آمد و همينطور مشتريان جديد براي شما خواهند فرستاد. البته قيمت شما بايد مناسب و قابل رقابت باشد و محصولتان در بازار به سهولت قابل دستيابي باشند.

همچنين بازاريابي و تبليغات بسيار مهم هستند چون به كمك آنها مي توانيد مشتريان بيشتري جذب كنيد. كيفيت، خدمات پس از فروش مناسب و رضايت مشتري عواملي اند كه مي توانند يك كسب و كار را طولاني مدت سرپا و موفق نگه دارند.

 

5- اندازه گيري دوباره

براي بررسي رشد و پيشرفت خود و اينكه اين زحمات و تلاش ها به كجا ختم شده است بايد دوباره اندازه گيري كنيد.

 

مثال ها:

توسعه و بهينه سازي در همه اشكال كسب و كار قابل انجام است كه در اينجا چند مثال را ذكر مي كنيم.

 

كسب و كار يك نفره

يك متخصص كامپيوتر مي خواهد كسب و كار خود را توسعه دهد تا مشتريان بيشتري جذب كند.

او مي تواند درآمد ساعتي خود را در قبال كاري كه انجام مي دهد و همينطور ديگر عوامل مانند تبليغات و ... را تعيين كند كه مجموعه آنها نشان مي دهد وضعيت فعلي كسب و كار او چگونه است. و در كجا قرار دارد.

او با سازماندهي كسب و كارش و چگونگي انجام آن مي تواند با راندمان بيشتري عمل كند. بنابراين وقت آزاد بيشتري خواهدداشت. مي تواند وقت بيشتري براي بازاريابي و پيدا كردن مشتري هاي جديد صرف كند. او مي تواند فرايند كاري خود را بهينه نمايد تا زمان هاي تلف شده و اشتباهات تكراري را كاهش دهد. همينطور در صورت لزوم براي بعضي كار ها از ديگران كمك بگيرد در اين ميان برون سپاري براي شروع مي تواند يك انتخاب خوب باشد.

او با تمركز روي كيفيت مي تواند درجه رضايتمندي مشتريان را بالا ببرد و مشتري هاي بيشتر پيدا كند. بالاخره بعد از يك دوره زماني مي تواند فاكتورهاي گفته شده را دوباره اندازه گيري كند تا ببيند آيا واقعا كسب و كار خود را توسعه داده است يا نه. آيا به اهداف تعيين شده دست پيدا كرده است؟

 

شركت هاي بزرگ چند مليتي

در سازمان هاي بزرگ هر مدير بخشي از فرايند را رهبري مي كند ولي همه آنها يك خواسته واحد دارند و آن افزايش راندمان كاري كارمندان شركت است. يعني كاهش حجم كاري كه به كارمندان وابسته است و افزايش سود.

مديران در اين شركت ها گردش كار و منفعت حاصل را اندازه گيري ميكنند.

آنها فرايند كاري را بهينه سازي مي كنند و دستورالعمل ها را در اختيار كارمندان و كارگران قرار مي دهند تا تلفات و ضايعات ناشي از سهل انگاري و اشتباه آنها را كاهش دهند.

مشتريان هستند كه شركت را سرپا نگه داشته اند. بنابراين بايد مشتريان را حفظ نمود آنها سعي مي كنند با جلب رضايت مشتري و ارتباط با آنها مشتريان را حفظ كنند. و در نهايت پس از اعمال اين تغييرات مدير مربوطه دوباره اندازه گيري ميكند تا ببيند آيا اين اصلاحات در سوددهي  مجموعه او اثر مثبت داشته است يا خير و در صورت نياز فرايند مربوطه را اصلاح كند.

خلاصه شما بايد بدانيد كه رشد، توسعه و بهينه سازي را چه تعريف مي كنيد و چه چيزي را در كسب و كار خود مي خواهيد توسعه دهيد تا بتوانيد فرايند توسعه را به كار ببنديد. و البته قبل و بعد از بكار گيري فرايند توسعه بايد اندازه گيري كنيد در فرايند توسعه و بهينه سازي سازماندهي، كاهش هزينه و رضايت مشتريان بايد مد نظر باشد. اين راهي است كه مي توانيد به كمك آن كسب و كار خود را بهينه سازي كنيد و در دنياي رقابت پيشرو باشيد.

M:A بازدید : 148 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

وقتي به سازمان يا شركتي مشاوره مي دهم كار را با يك تمرين چند ساعته روي نام تجاري آنها آغاز مي كنم. سپس آنها را با اين پرسش كه « مشتري يا مصرف كننده نهايي وقتي نام تجاري آنها را مي شنود چه چيزي در ذهن او تداعي مي شود؟ » تنها مي گذارم و از آنها مي خواهم روي اين موضوع كاملاً تمركز كنند. متاسفانه بيشتر كسب و كار هاي كوچك روي اين موضوع به اندازه كافي سرمايه گذاري نمي كنند. بيشتر آنها به آن به عنوان كاري كه بعداً هم مي توان به آن پرداخت مي نگرند. و در الويت هاي خود جايي براي برجسته و شناخته شدن برند خود در نظر نگرفته اند. در حاليكه اين مبحث يكي از اصول بنيادي بازاريابي است.

در اين مقاله مراحلي را كه شركت هاي بزرگ و فرامليتي طي كرده اند تا به اين مرحله رسيده اند و برنامه اي را كه استفاده كرده اند مختصراً مورد بررسي قرار مي دهيم البته اين برنامه ها و روشها براي كسب و كار هاي كوچك هم قبل الگو برداري و استفاده است.

 

1- در رقابت شركت كنيد

 شما چاره اي جز رقابت در بازار نداريد. بازار هاي مرتبط را دريابيد و اگر بازار هاي مشابهي يافتيد ببينيد هر كدام از اين بازار ها مي توانند جايگزين محصول شما شوند؟ آيا شما هم مي توانيد چنين محصولي براي مشتريان خود فراهم كنيد. مراقب باشيد اگر محصول شما براي قسمت كاملا محدودي از بازار طراحي شده باشد ممكن است آن بازار به سادگي از دست برود! بنابراين يكي از استراتژي هاي بازاريابي شما بايد خلق زمينه هاي جديد، محصولات جديد و بازار هاي جديد باشد.

 

2- مشخص كنيد براي چه مي خواهيد شناخته شده باشيد

 وقتي به كلمه Virgin فكر مي كنيد اولين چيزي كه به فكر شما مي رسد چيست؟ يك شركت هوايي، يك نوع كارت اعتباري يا هر چيز ديگري. البته اين كلمه انگليسي به معناي باكره و پاك هم هست. ولي مهم اين است كه اين كلمه چه چيزي در ذهن مخاطب تداعي مي كند اولين چيزي كه شنونده به ياد آن مي افتد چيست؟ پس براي خود مشخص كنيد شما چه مي خواهيد وقتي مشتري شما نام تجاري شما را مي شنود اولين چيزي كه مي خواهيد در ذهنش تداعي شود چيست؟

 

3- به نام شركت خود بیشتر توجه كنيد

 ممكن است براي سازمان يا شركت خود نامي كاملا مرتبط با كالا ها يا خدمات خود انتخاب كرده باشيد حال اگر در آينده كالا يا خدمات جديدي به محصولات خود اضافه كنيد اين نام يك محدوديت به شمار مي رود. بنابراين در انتخاب نام بايد به اندازه كافي آينده نگر باشيد. نامي مانند  Virgin به شركت يا سازمان شما اين قدرت را مي دهد كه با يك نام سرويس هاي متعدد ارائه دهد.

 

4- تصميم بگيريد محصولات شما باید كدام قسمت از بازار را هدف بگيرد

 آيا مي خواهيد در بازار محصولات عمومي فعاليت كنيد يا در بازار محصولات خاص. كالاهايي در سطح محصولات عمومي ( مانند شير و نان ) وقتي خريداري مي شوند كمتر كسي به نام تجاري آنها نگاه مي كند كالايي خاص ( مانند سيگار و دوچرخه ) وقتي خريداري مي شوند 9 نفر از 10 نفر به نام و برند آن توجه مي كنند. اين در حقيقت فروش يك نام تجاري با ارزش است. شما مشتريان وفاداري پيدا مي كنيد كه نتيجه آن سود بلند مدت است.

 

5-استراتژي قيمت گذاري خود را مشخص كنيد

 بعد از اينكه بازار هدف خود را مشخص كرديد. و فهميديد كه در كدام بازار مي خواهيد فعاليت كنيد نوبت به اين مي رسد كه قيمت محصول خود را مطابق با آن بازار تعيين كنيد. هميشه اشتباه همه ما ارائه قيمت پايين براي محصول است چون فكر مي كنيم هر چه قيمت پايين تري ارائه دهيم مشتري بيشتري جذب مي كنيم در حاليكه قيمت پايين هميشه اين شك را در ذهن مشتري مي پروراند كه كيفيت آن محصول هم پايين است!

مراحل بالا را براي شهرت نام تجاري خود بكار ببنديد تا كسب و كار خود را روي بنياني محكم بنا كنيد، بتوانید در آينده رشد بيشتري داشته باشيد و در بازار و در ذهن مشتريان جايگاه خود را تثبيت كنيد.

M:A بازدید : 233 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

گذشته از تبلیغاتی که می کنید رفتار شما با مشتریان بیانگر وجهه سازمان شماست. بهترین تبلیغات دنیا نمی تواند کاستی های خدمت رسانی به مشتریان را جبران کند. نظراتی که از شرکت یا سازمان شما دهان به دهان می چرخد (تبلیغات دهان به دهان) تاثیرش بسیار بیشتر از بزرگترین و بهترین انواع تبلیغات است. بهترین راهی که می توانید از تاثیر منفی آن بکاهید و وجهه خوبی از سازمان خود به نمایش بگذارید رفتار محترمانه با مشتریان است. در این مقاله نکاتی را برای برخورد بهتر با مشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

 

1- کار را برای مشتری ساده کنید.

 ظاهراً این روز ها یک مشتری بدون پرسیدن نمی تواند به هدف خود برسد. بسیار مهم است که شرایطی فراهم کنید که مشتری شما بتواند به سادگی و راحتی با بخش مورد نظر خود صحبت کند. بعضی مواقع باید مشتری شما برای رسیدن به مقصود خود باید چندین بار از بخشی به بخش دیگر برود تا بالاخره کارش انجام شود تا می توانید از این مراحل بکاهید و کاری کنید که مشتری شما سر درگم نشود.

 

2- افرادی که به کار مشتری رسیدگی می کنند محدود کنید.

وقتی با کسی در حال معامله هستید اگر او را به شخص دیگری برای انجام کارش ارجاع دهید کاری کاملاً غیر حرفه ای انجام داده اید. ( در حالیکه بعضی ها برای بزرگ نشان دادن کسب و کار خود این کار را به اشتباه انجام می دهند.)  به این ترتیب در او احساس مزاحم بودن را القا خواهید کرد و شخص تصور می کند با سازمان چندان معتبری کار نمی کند. به خاطر داشته باشید کسی که فرایند کار با مشتری را اغاز می کند باید تمام کننده آنهم باشد.

 

3- شماره تلفن ها را تفکیک کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که در وب سایت خود تعداد زیادی شماره تلفن قرار دهید که معلوم نیست آنسوی خط چه کسی پاسخگوست تازه وقتی که مشتری شماره  می گیرد متوجه می شود این شماره ای نیست که کارش را انجام می دهد و باید با بخش دیگری تماس بگیرد. شاید مشخص کردن و محدود کردن شماره تلفن برای شما کار سختی باشد ولی بسیار حیاتی است که مسیر ارتباطی مشتری را با کسی که کارش را انجام می دهد تا حد امکان کوتاه و ساده نمایید.

 

4- اشتباه خود را قبول کنید.

برای مشتری شما هیچ چیز مایوس کننده تر از این نیست که او را وادار کنید که قبول کند اشتباه می کرده است. اگر کار شما مشکلی دارد بسیار حیاتی است که آنرا اصلاح کنید و به اشتباه خود اعتراف نمایید. این کار سبب می شود مشتری شما هنگام کار با شما احساس خوبی داشته باشد و به این ترتیب شانس معامله یا کار بعدی با او را از دست نخواهید داد.

 

5- مرکز تلفن انسانی

اگر مرکز تلفن شما دارای یک سیستم پاسخگوی خودکار است سعی نکنید از آن برای راهنمایی مشتریان خود استفاده کنید چون به این روش مشتری خود را تحت تنش و فشار عصبی قرار داده اید. از افراد با حوصله و مودب برای اینکار استفاده کنید و به آنها بفهمانید که باید کاری کنند که مشتریان هنگام صحبت با آنها احساس خوبی داشته باشند. ارزش این احساس خوب از هر آمار و ارقامی بیشتر است.

M:A بازدید : 265 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

اگر در فکر آغاز کسب و کار خود هستیداحتمالا نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ یا مردد هستید که آیا این کار را انجام دهم یا خیر. در این مقاله می خواهم شما را با تجربه خود در این زمینه آشنا کنم.

همچنین آنچه در این مقاله می خوانید تمام جزئیات کار را به شما نخواهد گفت چون هر پروژه ای فوت و فن خود را دارد. اما سعی دارم مراحل بنیادی برای به ثمر رساندن یک پروژه موفق را با شما در میان بگذارم.

 

آیا کارمندی هستید که از به خطر انداختن شغل خود می ترسید؟

من کسانی را دیده ام که در فکر راه انداختن کسب و کار  خود هستند ولی نمی دانند از کجا شروع کنند آنها از خطر کردن می ترسند. از اینکه درآمد ثابت خود را از دست بدهند می ترسند. من این دوره از زندگی را با زمانی که ما می خواهیم مستقل شویم و از خانواده خود جدا می شویم مقایسه می کنم. در این زمان دیگر پشتیبانی و پول والدین خبری نیست و باید خود مخارج خود را تامین می کردیم. این کار برای بعضی افراد ساده و برای بعضی سخت به نظر می رسید. طبیعی است کسانی که باور داشتند می توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند موفق تر بودند و کسانی که چنین باوری نداشتند مدت بیشتری به پدر و مادر خود وابسته بودند. ولی همین افراد هم بالاخره روزی احساس کردند که باید مستقل شوند و روی پای خود بایستند.

ولی فقط شما بودید که متوجه شدید و آن روز و آن لحظه را دریافتید زمانی که احساس استقلال بر ترس و دیگر احساسات شما غلبه کرد. نکته مهم در اینجا درک این موضوع است که فرایند استقلال شغلی هم چنین وضعیتی دارد شاید در ابتدا به اندازه درآمد ثابت کارمندی پول بدست نیاورید همانطور که وقتی از والدین مستقل می شوید و شروع به کار کردن می کنید ممکن است پول کافی بدست نیاورید تا تمام هزینه های شما را پوشش دهد. ولی کم کم وضعیت شما بهتر می شود لوازم زندگی مورد نیاز خود را به مرور تهیه می کنید پس اندازی هم خواهید داشت. این بهبود هنگامی که کسب و کار خود را راه می اندازید هم وجود دارد و هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر بدست می آورید. وقتی چنین تصمیمی می گیرید باید ریسک های خارجی و خود را بررسی کنید. یا به عبارت دیگر باید ضعف ها و نقاط قوت را مشخص کنید. همچنین باید برای کسب و کاری که قرار است شروع کنید یک برنامه و نقشه ترسیم کنید تا بدانید بهترین زمان برای اینکه شغل خود را رها کنید و وارد کسب و کار جدید شوید چه زمانی است. وقتی در شرایط بدی شغل خود را رها می کنید این فرایند بسیار ترسناک می شود و در حالی که احتمالا حداقل درآمد لازم را ندارید ممکن است همه رویاهای خود را برباد رفته ببینید و به سراغ کار دیگری بروید. بنابراین هیچگاه چنین کاری نکنید چون تجربه تلخی که به جا خواهد گذاشت سبب می شود دیگر حتی فکرش را هم نکنید که برای خود کسب و کاری راه بیندازید.

 

برای اینکه کسب و کار جدیدی راه بیندازم به چه نیاز دارم؟

به عنوان یک طراح گرافیک مستقل و به شهادت داستان موفقیت افراد برجسته و تجربه خودم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید عوامل مختلفی وجود دارد ولی یکی از آنها بیش از دیگران موثر است و آن چیزی نیست جز اعتماد به نفس (باور داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.) و وقتی می گویم باور داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید، شما می دانید که می توانید این کار را انجام دهید و برای آن هم دلایل مختلف دارید. بعضی ها ممکن است به این حرف ها اعتقاد نداشته باشند و از همینجا خواندن این مقاله را متوقف کنند. ولی حقیقت این است که اعتماد به نفس قسمتی از یک فرمول ساده برای موفقیت است. این فرمول ساده و بنیادی به این شکل است.

شما (کسی که باور دارد) + ایده برای ایجاد کسب و کار + نقشه و مسیر تعیین شده + منابع + مشتریان = کسب و کار

 

خوب شاید از خود بپرسید یک ایده شغلی خوب چگونه است؟

شما چیزی را طراحی کرده اید که مدتی روی آن کار کرده اید یا ممکن است در کاری متخصص باشید و می دانید که می توانید دانش خود را بفروشید خوب این شروع خوبی است. فرقی نمی کند که بخواهید خدمات یا محصول خود را بفروشید هر پروژه ای که می خواهد باشد اگر کاری را که در آن مهارت زیادی دارید انجام دهید با کمترین تلاش بیشترین نتیجه را بدست می آورید. آیا تاکنون پیش نیامده است که از کاری لذت برده باشید؟ آیا تاکنون کسی به شما نگفته کا این کار را از همه بهتر انجام می دهید؟ خوب این می تواند یک انتخاب خوب برای کسب و کار شما باشد. اگر کاری را بسیار خوب انجام می دهید در آن مهارت دارید و از انجام آن لذت می برید آنگاه در برابر رقبای آینده خود در این زمینه یک برتری بسیار بزرگ دارید. این فرمول فوق را به شکل زیر ساده می کند.

شما (کسی که باور دارد) + کار که در آن مهارت دارید و از انجامش لذت می برید + نقشه و مسیر کاری + منابع + مشتریان = کسب و کار!

پیشنهاد من به شما این است که لیستی از کارهایی را که انجام آنها لذت می برید تهیه کنید و مراقب باشید و مطمئن شوید واقعا در این کار مهارت دارید، نه اینکه تصور شما این باشد. همانطور که قبلا هم گفتم این را می توانید از تعریف صادقانه (و نه تعارف) دوستان، همکاران، همکلاسی ها، خانواده و مشتریان از کار خود دریابید.

 

کدام ایده بهترین ایده است؟

آیا ایده ای که غریزه به ما می گوید؟ نه این طور نیست. بله احتمالا جاهایی در راه اندازی کسب و کاری جدید استفاده از غریزه کمک می کند ولی هنگام انتخاب یک ایده خوب شغلی این کار به صلاح نیست. در انتخاب ایده و هدف باید به زمانی که برای راه اندازی و به ثمر رسیدن کسب و کار لازم است و منابع خود توجه داشته باشید آیا تا آن زمان می توانید روی پای خود بایستید. چه منابعی را اکنون در دست دارید و در آینده به چه منابعی احتیاج خواهید داشت. این منابع می تواند شامل:افراد، پول، لوازم و سخت افزار و ... باشد.

آنچه باید به آن توجه داشته باشید ضعف ها و قوت های شماست. مهم نیست چقدر هدف شما بزرگ باشد اگر یکی از ضعف های شما کم طاقتی است کل این فرایند برایتان نا امید کننده خواهد بود. بیشتر مردم هنگام تصمیم گیری به این عوامل توجه نمیکنند. اما توجه به عوامل شخصیتی بسیار مهم است چون نقش مهمی در کل فرایند دارند. در حقیقت با ارزیابی خود خطرات را ارزیابی می کنید.

برای تصمیم گیری ریسک های خارجی هم باید در نظر گرفته شوند: این بدان معنا نیست که چون کار بزرگ و پر هزینه ای دارید و از ماشین آلات گرانقیمت استفاده می کنید ریسک بالایی هم گریبان گیر شما خواهد شد بلکه هر کدام از آنها درجه از ریسک را بیان می کنند که با توجه به دانش شما نسبت به آن موضوع ریسکش هم می تواند قابل کنترل باشد.  مدیریت ریسک کاری است که باید به صورت مداوم صورت گیرد حتی زمانیکه کسب و کار شما پا گرفته و پخته شود.

بنابراین پس از اینکه لیستی از از اهداف درست کردید برای هر هدف هم باید لیستی از خطرات و تهدید ها درست کنید. (شما در آینده این لیست را برای تنظیم برنامه کاری خود لازم خواهید داشت.) ممکن است بخواهید ریسک ها را با ریسک های محیطی، عوامل فردی، ریسک های اقتصادی، ریسک های سیاسی، ریسک های بین المللی و مانند آن دسته بندی کنید. و باید در هر مورد با دقت خطرات را بررسی نمایید تا چالش های مقابل خود را دریابید و برای آنها راه و چاره ای بیابید.

تبلیغات

تعداد صفحات : 153

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 392
  • باردید دیروز : 271
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 392
  • بازدید ماه : 6,528
  • بازدید سال : 59,093
  • بازدید کلی : 730,049
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز